Mitt företag är nog ganska extremt, gissar pga vi är US ägda och har siter över typ hela världen samt att det är inom Life Science och att just vi är en väldigt viktig produktionssite. Jag är inte nojig alls men tycker ändå det känns lite tryggt att de har dagliga möten och info via mail. Vi har många högriskklassade områden som automatisk innebär självkarantän, generellt besöksförbud, massor med strikta regler för möten/leveranser/lokaler osv, ständigt uppdaterande. Jag har själv blivit utvald till att göra mig redo att jobba hemifrån eftersom jag är engagerad i dokumentation. Allt detta för att inte få in smitta i vår produktion där jag normalt jobbar, vi försöker minska kontaktytorna mellan produktionsvåningarna o produktionspersonalen och analys/kontor på övriga våningar och deras tjänsteresor är extremt strikt reglerade. Allt med utomstående personer ska godkännas som affärskritiskt annars avbokas besök/resor/möten/inspektioner/audits osv.
Gårdagens mail var väl lite över the top kan jag tycka (tex att man ska sätta sig ensam vid ett bord på lunchen tills alla bord har en person och då fylla på osv) men har ändå lett till att jag har minskat intresse av att träffa folk på min fritid. Kommer inte avboka grejer men kanske tacka ja till färre umgänge framöver ett tag.