Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker hon inte på det själv? Förresten på tal om det.. Hur gick det med din brors resa @Alexandra_W
Men känner inte du liksom jag, en stor tillit till hur regeringen hanterar det här? Statsministern har verkligen vuxit i mina ögon och skapar ändå en trygghet i den handlingskraft som visas. Min känsla är att dessa extrema tilltag aldrig någonsin hade varit till övervägande om det inte var strängt nödvändigt
. Nu kan vi glädjas över bankernas påtvingade buffert på 200 miljarder efter finanskrisen
.
Till alla andra: Det finns fortfarande massor av mat och inga danskar behöver hamstra. Och om inte Danmark behöver det, med alla dessa tilltag, så behöver ni i Sverige heller inte oroa er.
Visst menar du Danmarks regering? Mitt förtroende för hur Sverige regerar i denna situation har definitivt bleknat. Min åsikt är att Sverige verkligen bevisat sin oförmåga att ta beslut. Jag förväntar mig långt gående konsekvenser i Sverige jämfört med övriga nordiska kamrater.Men känner inte du liksom jag, en stor tillit till hur regeringen hanterar det här? Statsministern har verkligen vuxit i mina ögon och skapar ändå en trygghet i den handlingskraft som visas. Min känsla är att dessa extrema tilltag aldrig någonsin hade varit till övervägande om det inte var strängt nödvändigt
. Nu kan vi glädjas över bankernas påtvingade buffert på 200 miljarder efter finanskrisen
.
Till alla andra: Det finns fortfarande massor av mat och inga danskar behöver hamstra. Och om inte Danmark behöver det, med alla dessa tilltag, så behöver ni i Sverige heller inte oroa er.
Danmarks regering ja! Både jag och @MalanMjöl bor i DKVisst menar du Danmarks regering? Mitt förtroende för hur Sverige regerar i denna situation har definitivt bleknat. Min åsikt är att Sverige verkligen bevisat sin oförmåga att ta beslut. Jag förväntar mig långt gående konsekvenser i Sverige jämfört med övriga nordiska kamrater.
Jag såg presskonferensen regeringen höll idag och det var både oroande och deprimerande hur de arbetar.Visst menar du Danmarks regering? Mitt förtroende för hur Sverige regerar i denna situation har definitivt bleknat. Min åsikt är att Sverige verkligen bevisat sin oförmåga att ta beslut. Jag förväntar mig långt gående konsekvenser i Sverige jämfört med övriga nordiska kamrater.
Jag kanske tänker fel, men jag tycker att det känns olyckligt att man slutar testa och därmed gör det mycket svårt för den som är sjuk att uppbära smittbärarpenning samtidigt som man förlänger fristen för läkarintyg till 14 dagar.
Det gör att arbetsgivarna får bära kostnaderna för de sjuka i två veckor istället för en vecka Det kan ju bli förödande för mindre företag. Hade de fortsatt testa och i större utsträckning så hade fler kunnat få smittbärarpenning.
Jag hoppas att jsg har missförstått något.
Om det hade varit de som evakuerades från Kina i början av februari som orsakade smittspridningen så hade vi varit där vi är idag för en månad sedan.Visa bifogad fil 46886 Vad var det som hände egentligen?
Jag såg presskonferensen regeringen höll idag och det var både oroande och deprimerande för hur de arbetar.
Arbetsgivaren har även innan detta utbrott betalat sjuklön i 14 dagar så det är inget nytt.
De kommer också att fortsätta göra karensavdrag som vanligt men staten kommer ersätta den anställde första dagen istället (via FK tror jag?).
Jag och andra på min arbetsplats som är/varit förkylda har också gjort det. Tyvärr också många friska vilket innebär att våra uppkopplingar mot olika system överbelastats. Vår VD har varit tydlig med att om man är frisk ska man komma till kontoret ... IT jobbar som galningar, till måndag ska vi ha bättre kapacitet i uppkopplingarna.Jag har jobbat hemma de senaste dagarna pga ont i halsen. Så glad för att ha en arbetsplats med den möjligheten.
Det verkar som att många företag råder de anställda som har möjlighet att jobba hemifrån ett tag framöver, åtminstone bland mina vänner.
Arbetsgivaren har även innan detta utbrott betalat sjuklön i 14 dagar så det är inget nytt.
De kommer också att fortsätta göra karensavdrag som vanligt men staten kommer ersätta den anställde första dagen istället (via FK tror jag?).
De första 14 dagarna betalar din arbetsgivare sjuklön som är 80 procent av inkomsten. Med det slopade karensavdraget får du 80 procent även den första dagen.
Jag och andra på min arbetsplats som är/varit förkylda har också gjort det. Tyvärr också många friska vilket innebär att våra uppkopplingar mot olika system överbelastats. Vår VD har varit tydlig med att om man är frisk ska man komma till kontoret ... IT jobbar som galningar, till måndag ska vi ha bättre kapacitet i uppkopplingarna.
Tyvärr finns det kunder som ligger på så blir helgarbete ...
Men känner inte du liksom jag, en stor tillit till hur regeringen hanterar det här? Statsministern har verkligen vuxit i mina ögon och skapar ändå en trygghet i den handlingskraft som visas. Min känsla är att dessa extrema tilltag aldrig någonsin hade varit till övervägande om det inte var strängt nödvändigt
.
Jag är lite sur på tanten,har en hund i tyskland som skulle hit sön-mån, det sket sig ju nu.Jo hon är väldigt bra i alla presskonferenser som hålls, just nu känns det lite drastigt med stängningen men är helt klart färgad över att sörja länge längtad skidsemester tillsammans med min familj som inte blir av. Samt att dottern inte kan träffa mormor/morfar på ett bra tag ännu.
Men visst de är handlingskraftiga och det känns som de gör vad de kan. Sen får ju tiden visa vilken strategi som var bäst, vi har ju tyvärr inget facit!
Vi fick besked i måndagskväll att alla med minsta förkylningssymptom ska jobba hemmirån och igårkväll att alla som kan får jobba hemifrån. Kontoret är öppet för de som vill och de dedikerade pakeringsplatserna får alla använda.Jag och andra på min arbetsplats som är/varit förkylda har också gjort det. Tyvärr också många friska vilket innebär att våra uppkopplingar mot olika system överbelastats. Vår VD har varit tydlig med att om man är frisk ska man komma till kontoret ... IT jobbar som galningar, till måndag ska vi ha bättre kapacitet i uppkopplingarna.
Tyvärr finns det kunder som ligger på så blir helgarbete ...