Bukefalos 28 år!

Covid-19 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå felparkeringar vid t.ex badplatser :devil:

parkeringskontrakt.jpg
 
Skrämmande om det är som det står under punkt 4 en bit ner i artikeln, att forskningsartiklar som visat att munskydd har liten eller ingen effekt har haft svårare för att få bli publicerade.

https://www.dn.se/debatt/fel-slutsa...Jeul5aCp39NmqiIlNjSC7bTj21erSDlD1heFGvUIfJGak
Det där en viktig (debatt-)artikel att läsa för många.

Många bra poänger.

Den bekräftar dessutom min bild av de studier avseende "munskydd" som jag tagit mig tid att läsa, nämligen att det saknas vetenskaplig evidens för nyttan med munskydd för allmänheten i vanliga situationer i samhället.
 
Tyvärr bakom betalvägg, trots att betalväggen är 0 kr så kräver de att man ska logga in via klarna och "betala" innan man kan läsa den 🙄
Iallafall just nu.
Asch, då har de lagt till den. Var inte det när jag delade den. Jag har ingen prenumeration. Ibland verkar de göra så, har artiklarna öppna några timmar för att sen, antagligen när den spridit sig lite, lägga på lås på den.
 
Tyvärr bakom betalvägg, trots att betalväggen är 0 kr så kräver de att man ska logga in via klarna och "betala" innan man kan läsa den 🙄
Iallafall just nu.
Asch, då har de lagt till den. Var inte det när jag delade den. Jag har ingen prenumeration. Ibland verkar de göra så, har artiklarna öppna några timmar för att sen, antagligen när den spridit sig lite, lägga på lås på den.
Det är inte en hård betalvägg, DN har nämligen att man kan läsa några artiklar gratis, sedan krävs det att man betalar för att kunna läsa fler.
 
Det är inte direkt Covidrelaterat per se, men jag är ledig idag och fick just en nysattack - och Jösses så skönt det är att få nysa i lugn och ro! Hunden fäller just nu så jag är hyfsat allergisk och det är verkligen en plåga att vara ute bland folk och behöva dämpa vartenda symptom för att inte riskera att bli hemskickad från jobbet eller spårad av folkhälsan, typ. Vad är det för värld vi börjat leva i egentligen? 😅
 
Asch, då har de lagt till den. Var inte det när jag delade den. Jag har ingen prenumeration. Ibland verkar de göra så, har artiklarna öppna några timmar för att sen, antagligen när den spridit sig lite, lägga på lås på den.
Oooooch nu kunde jag läsa den O_o Jag har märkt att det kan variera slumpmässigt det där 🙄
 
En (i mitt tycke rätt bra) poäng med att det används mer munskydd är att det blir en påminnelse om att pandemin fortfarande pågår. Det har ju åtminstone i starten en psykologisk effekt. Det kan det ju vara värt att bära munskydd för. Även om inte själva munskyddet ger ett speciellt bra virusskydd för gemene man så kan den psykologiska effekten ge en ökad medvetenhet och leda till ändrat beteende.

De som har munskyddet på hakan eller står tätt på andra människor skulle sannolikt ha gjort det även utan munskydd.

I Oslo är det nu rekommenderat med munskydd i rushen och generellt när det är trångt på bussar och båtar i kollektivtrafiken. Även om det inte hjälper fullt ut, så bör det iallafall minska räckvidden på en nysning.
 
Det är inte direkt Covidrelaterat per se, men jag är ledig idag och fick just en nysattack - och Jösses så skönt det är att få nysa i lugn och ro! Hunden fäller just nu så jag är hyfsat allergisk och det är verkligen en plåga att vara ute bland folk och behöva dämpa vartenda symptom för att inte riskera att bli hemskickad från jobbet eller spårad av folkhälsan, typ. Vad är det för värld vi börjat leva i egentligen? 😅
Exakt så känner jag också ibland! Så skönt att kunna nysa liksom! Att kunna göra något som är helt naturligt och inte behöver betyda att man är smittad med värsta smittan! JAg håller ju inne mina bland folk, inte bra.
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp