Bukefalos 28 år!

Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var 3 st på jul. Jag, min man och vårt barn. Vi blir 3 st på nyår också. Ingen utanför hushållet träffas inomhus alls! Ska jag träffa någon annan än min man och mitt barn så är det t.ex. en förälder eller kompis och då träffas vi och går en runda tillsammans. Jag jobbar hemifrån, jag är endast i affärer när jag behöver något. Jag blir såå provocerad av alla som åker runt och träffar folk! Jag känner folk som ska hem till vänner på nyår! Jag önskar att regeringen och FHM kunde går ut med att man inte ska träffa folk som inte ingår i sitt eget hushåll alls! Förutom utomhus då. Folk verkar tro att så länge de är färre än 8 pers så är allt ok. :rage: :rage: :rage:

Mina barn, min sambo och jag. På nyår ett av barnen (samma var med på jul såklart) och hans sambo som båda bor hos oss nu när de inte är i sin hemstad och pluggar. Sambo, son och jag jobbar på samma jobb och är på kontoret just nu, bara vi ingen annan.

Jag håller också med om att det är provocerande.
 
Gränsstängningen mot Danmark verkar ha fungerat. Har inte sett en enda dansk bil under hela julen. Vid höstlovet var det MÅNGA... Jag är helt säker på att om gränsen inte hade stängts, så hade det kryllat av "det-händer-inte-mig-are" i alla fritidshusen i området, och det hade varit mycket trängre i affärer och dylikt. I det här fallet är jag glad att man agerade.
Läste i dag att de sedan den 21 december till och med i går har skickat tillbaka 2500 personer vid bron, känns faktiskt bra! 2500 personer som inte har något vettigt skäl att ränna omkring i Skåne just nu, jisses!
 
Var tvungen att uppsöka En närakut med Sonen på annandagen.

Sköterskan som tog emot höll avstånd och var jättenoga. Efter oss kommer en mamma med tre barn. Då går den här sköterskan och hämtar full skyddsmundering och en annan kollega kommer och möter den här mamman utan några som helst skydd, och börjar krama barnen. Då har alltså dom åkt dit för att önska mormor god jul! Människor
 
Jag förstår inte hur folk tänker när de börjar ringa vårdcentralerna nu och frågar när var och hur de kan vaccinera sig. Vården är ju för det första tillräckligt belastad ändå, för det andra är det mellandagar och förhoppningsvis har en del av vårdpersonalen kunnat få lite ledigt om de jobbar på VC iallafalll. Jag förstår inte hur man har kunnat missa att planeringen är pågående fortfarande, att de inte har något datum när allmänheten som inte är i riskgrupp kan få vaccinering och att det just nu bara är personer på äldreboenden och personal som vaccineras. Varför belasta vården i onödan på detta sättet? Detta handlar alltså om allmänhet som inte är i någon typ av riskgrupp uppfattade jag det som utan såna som vill veta när de kan vaccinera sig så att de kan åka på semester och liknande frågor.
 
Jag förstår inte hur folk tänker när de börjar ringa vårdcentralerna nu och frågar när var och hur de kan vaccinera sig. Vården är ju för det första tillräckligt belastad ändå, för det andra är det mellandagar och förhoppningsvis har en del av vårdpersonalen kunnat få lite ledigt om de jobbar på VC iallafalll.

Varför ska de inte få ringa till VC o fråga? jag har nyss varit på flera vc där jag bor och nog för att de släpat fötterna efter sig förut men under coronatider har det blivit ännu värre.
De tar knappt in folk, får man komma in är det på nåder, vilket gör att de som jobbar har mindre att göra än normalt, det är liksom inte all vård som går på knäna.
 
Varför ska de inte få ringa till VC o fråga? jag har nyss varit på flera vc där jag bor och nog för att de släpat fötterna efter sig förut men under coronatider har det blivit ännu värre.
De tar knappt in folk, får man komma in är det på nåder, vilket gör att de som jobbar har mindre att göra än normalt, det är liksom inte all vård som går på knäna.
Vad menar du att de ska få för något annat svar än vad de får via myndigheter och presskonferenser?
 
Varför ska de inte få ringa till VC o fråga? jag har nyss varit på flera vc där jag bor och nog för att de släpat fötterna efter sig förut men under coronatider har det blivit ännu värre.
De tar knappt in folk, får man komma in är det på nåder, vilket gör att de som jobbar har mindre att göra än normalt, det är liksom inte all vård som går på knäna.
Att ringa och fråga vårdcentralen när man kan få sin Covidspruta om man inte tillhör riskgrupp verkar rätt döfött i dagsläget. Det finns noll chans att de får ett rimligt svar.
 
Varför ska de inte få ringa till VC o fråga? jag har nyss varit på flera vc där jag bor och nog för att de släpat fötterna efter sig förut men under coronatider har det blivit ännu värre.
De tar knappt in folk, får man komma in är det på nåder, vilket gör att de som jobbar har mindre att göra än normalt, det är liksom inte all vård som går på knäna.
Menar du att personalen på VC släpat fötterna efter sig tidigare och numera pga covid gör det ännu mer??

Så ser det inte ut här i alla fall. Nej, inte lika många patienter på plats som tidigare, men ändå en massa att göra eftersom så mycket som möjligt är flyttad till digital vård och telefonuppfölningar, en helt ny omställning för rätt många vc. Nej, de går inte på knäna som sina IVA-kollegor, men de släpar inte fötterna efter sig.
 
Gränsstängningen mot Danmark verkar ha fungerat. Har inte sett en enda dansk bil under hela julen. Vid höstlovet var det MÅNGA... Jag är helt säker på att om gränsen inte hade stängts, så hade det kryllat av "det-händer-inte-mig-are" i alla fritidshusen i området, och det hade varit mycket trängre i affärer och dylikt. I det här fallet är jag glad att man agerade.
Jag har sett en hel del danska och någon tysk bil.
 
Absolut, och bron är ju bara ett sätt att ta sig in, men summan, 2500 personer, som inte har vettigt skäl att ränna omkring här just nu är stoppade på en vecka. Det är för mig massor av folk!
Hur många har dom då stoppat i Helsingborg och Göteborg tro. Samt båten i Malmö och Trelleborg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp