Covid-19 del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek::mad::meh::wtf:
Långa köer utanför Ullared på lönehelgen
Utanför varuhuset, som sedan ett par veckor delats i två delar för att kunna ta in totalt 1.000 kunder i enlighet med gällande restriktioner, sträcker sig kön lång. Utvecklingen går att följa i realtid på företagets egna webbsändning, och ledet av människor med kundvagnar ringlar nästan hela vägen ur bild innan det girar till vänster och försvinner bakom närliggande byggnader.

– Det är egentligen inte så jättelånga köer om man jämför med högsäsongen. Jag har pratat med ansvariga på plats och det fungerar hyfsat ändå, säger Gekås vd Patrik Levin till
Hallands Nyheter.

från dn.se
 
Om en person bor i Västra Götaland men är skriven på en vårdcentral i Halland var ska personen vaccinera sig?

I VG ska vårdcentralerna vaccinera och i Halland vet jag inte.
 
Om en person bor i Västra Götaland men är skriven på en vårdcentral i Halland var ska personen vaccinera sig?

I VG ska vårdcentralerna vaccinera och i Halland vet jag inte.
såvitt jag förstått kan man vaccinera sig på en vårdcentral nära där man befinner sig
det är t.ex ganska många som har bosatt sig i sina fritidshus på Öland under pandemin och regionen räknar med att de ska vaccineras på Öland även om de egentligen bor någon annanstans.
 
Fast även om man blivit testad negativ kan man ju smittas efteråt om man bor i samma hushåll som den som är sjuk. Rimligtvis borde man vara hemma tills den som är Sjuk testats negativt.
Edit: Eller åtminstone varit symptomfri 48 timmar eller liknande.

7 dagar från insjuknandet om du varit symptomfri minst 48 timmar och varit lätt sjuk, får du gå till jobbet. Man behöver inte testa negativt efter att man varit sjuk. Det är överflödigt vad jag förstår Då man inte smittar längre.

Som jag förstår det är det tre veckor om du varit väldigt sjuk så 7 dagar verkar vara väl tilltaget Då.

Vi som aldrig fick hem våra test stannade hemma 7 dagar då vi hade extremt milda symptom och aldrig feber men sonen som inte bor hemma men jobbar med oss testade positivt.

Man smittar ju alltid som mest i början av insjuknandet, gärna under inkubationstiden. Så risken är ju större att bli smittad om du träffar någon i början av sin sjukdom som inte än har symptom än den som varit smittad som slutat ha de smittande symptomen.
 
Fast även om man blivit testad negativ kan man ju smittas efteråt om man bor i samma hushåll som den som är sjuk. Rimligtvis borde man vara hemma tills den som är Sjuk testats negativt.
Edit: Eller åtminstone varit symptomfri 48 timmar eller liknande.
Ja precis. Han var testad negativ och hans anhöriga hade varit symtomfria i minst 48 timmar, jag tror det tom var 72 h
 
  • Gilla
Reactions: Sel
7 dagar från insjuknandet om du varit symptomfri minst 48 timmar och varit lätt sjuk, får du gå till jobbet. Man behöver inte testa negativt efter att man varit sjuk. Det är överflödigt vad jag förstår Då man inte smittar längre.

Som jag förstår det är det tre veckor om du varit väldigt sjuk så 7 dagar verkar vara väl tilltaget Då.

Vi som aldrig fick hem våra test stannade hemma 7 dagar då vi hade extremt milda symptom och aldrig feber men sonen som inte bor hemma men jobbar med oss testade positivt.

Man smittar ju alltid som mest i början av insjuknandet, gärna under inkubationstiden. Så risken är ju större att bli smittad om du träffar någon i början av sin sjukdom som inte än har symptom än den som varit smittad som slutat ha de smittande symptomen.
Jag tänkte på att den som Inte är sjuk men som bor ihop med någon som Är sjuk får gå till jobbet.
 
7 dagar från insjuknandet om du varit symptomfri minst 48 timmar och varit lätt sjuk, får du gå till jobbet. Man behöver inte testa negativt efter att man varit sjuk. Det är överflödigt vad jag förstår Då man inte smittar längre.

Som jag förstår det är det tre veckor om du varit väldigt sjuk så 7 dagar verkar vara väl tilltaget Då.

Vi som aldrig fick hem våra test stannade hemma 7 dagar då vi hade extremt milda symptom och aldrig feber men sonen som inte bor hemma men jobbar med oss testade positivt.

Man smittar ju alltid som mest i början av insjuknandet, gärna under inkubationstiden. Så risken är ju större att bli smittad om du träffar någon i början av sin sjukdom som inte än har symptom än den som varit smittad som slutat ha de smittande symptomen.
Så gör man sitt test på måndagen och får positivt svar på onsdagen, då får man gå till jobbet följande måndag? Förutsatt att lördag och söndag är symptom- och feberfria.
 
Usch, fick nyss veta att en bekants ena farförälder fick sjukdomssymptom efter vaccineringen och senare avled två dagar efter den första vaccindosen (inte astras). Man vet förstås inte om det var direkt relaterat till vaccineringen men det låter ju minst sagt så. Nu är jag inte överdrivet orolig för egen del men har inte tänkt en tanke på att det skulle kunna ske för mina egna föräldrar utan där har jag bara hållit tummarna för att de inte ska bli smittade innan.
 
7 dagar från insjuknandet om du varit symptomfri minst 48 timmar och varit lätt sjuk, får du gå till jobbet. Man behöver inte testa negativt efter att man varit sjuk. Det är överflödigt vad jag förstår Då man inte smittar längre.

Som jag förstår det är det tre veckor om du varit väldigt sjuk så 7 dagar verkar vara väl tilltaget Då.

Vi som aldrig fick hem våra test stannade hemma 7 dagar då vi hade extremt milda symptom och aldrig feber men sonen som inte bor hemma men jobbar med oss testade positivt.

Man smittar ju alltid som mest i början av insjuknandet, gärna under inkubationstiden. Så risken är ju större att bli smittad om du träffar någon i början av sin sjukdom som inte än har symptom än den som varit smittad som slutat ha de smittande symptomen.
Här får man alltså gå till jobbet om du varit hemma sju dagar, då gäller alltså inte 48 timmar symtomfri, 48 timmar symtomfri om du INTE varit hemma 7 dagar.

Har du en person hemma i ditt hushåll med positiv covid får du , om du är frisk, gå till jobbet.
 
Var är det så?

Här i Sverige får man inte gå till jobbet om någon i hushållet har covid.
Jodå, det får man. om man själv är negativ och varit hemma i 7 dagar, personen du bor med som testat positiv behöver alltså INTE var frisk för att du får gå till jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 391
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp