Jamtland

Trådstartare
Har varit på snarkutredning ett par gånger under der senare åren och visst snarkar jag, men inte tillräckligt för att få en CPAP.

Men jag känner att jag verkligen skulle vilja prova? Kan man hyra dem privat, för att köpa en lär ju vara snordyrt? Har pratat med min läkare och via sjukvården kan jag tydligen inte få någon, så var vänder man sig?
 
Har varit på snarkutredning ett par gånger under der senare åren och visst snarkar jag, men inte tillräckligt för att få en CPAP.

Men jag känner att jag verkligen skulle vilja prova? Kan man hyra dem privat, för att köpa en lär ju vara snordyrt? Har pratat med min läkare och via sjukvården kan jag tydligen inte få någon, så var vänder man sig?

Kostar runt 10.000 kr och sen kostar tillbehören nån tusenlapp om året. Verkar gå att köpa, men samtidigt skulle man behöva hjälp från landstinget att trimma och förstå lite, så det verkar inte vara en perfekt väg.

Jag fick förtur och fick en på mindre än en månad, men jag vet att kön är lång här i Östergötland . Här hyr man för 450 kr i kvartalet av landstinget.
 
Det är ju inte snarkningarna som gör att man behöver CPAP utan andningsuppehåll (apnéer).

Njae. Dels är de ofta tätt kopplade , dels kan behovet finnas utanför individen. Men det direkt medicinska behovet hos individen ligger huvudsakligen i apnéerna,
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 770
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 381
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 276
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp