Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sesselja

Är det någon som vet hur mycket Cydectin avmaskningsmedel kostar? Stallägaren hade i morse avmaskat alla hästarna i hagen med Cydectin och hon vill nu ha 150 kr per häst, men det tycker jag låter mycket. Eller? Vi har 9 stycken hästar i hagen så jag antar att hon har köpt en förpackning med 10 stycken i och isåfall brukar det väl bli billigare? Ni som har använt Cydectin i höst, hur mycket har ni betalat?
 
Ni som har betalt mer än 150 kr kanske har köpt till en häst bara? Det blir ju billigare om man köper större förpackningar som räcker till fler hästar. Ska kolla på Apoteket! Tack för svaren! :)
 
I mitt stall betalde vi 65 kr/tub :D Minns dock inte vilket medel det var... Men kostar runt 120 i vanliga fall om jag inte fått för mig helt fel...:)
 
Vi använder Noromectin. Det tar också styngflugans larver och kostar bara 65:-/st om man köper en 10-förpackning.
 
Noromectin är ett av de "nya" medlen, är samma sak som Ivomec.
 
Japp. De andra (Bimectin, Eraquell och nåt mer) är också billigare. Men Ivomec har sänkt priset nu.
 
men de fungerar på samma sätt? (innehåller samma verkningsmedel)
 
Då kan man med andra ord köpa det billigaste och lita på att det fungerar lika bra som ivomec?
 
Bimexin Noromectin o Eraquell (vilket idiotiskt namn det som veterinären inte kan stava till skriver han inte ut) innehåller exakt samma substans medans Cydectin innehåller en annan likartad substans med längre verkningstid (förhindrar tex äggutskiljning i 90 dagar) om detta är värt det högre priset beror på betesförhållanden mm, nu på hösten torde knappast Cydectin ha någon fördel.
PL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 309
Senast: Trott
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
32 776
Senast: _Taggis_
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp