Cykelkorg för låååång hund

Fodong

Trådstartare
Hej på er!
Jag vill gärna cykla till jobbet och hunden (tax) jobbar med mig på dagarna. Är det någon som kännner till var man kan hitta en cykelkorg, gärna lång och låg så att taxen får plats? På Västerviks BKs sida var det en tjej som cyklade med sin (lite kortare) dvärgtax och hon hade hittat en specialkorg för hund som hade skyddnät på ovansidan för att hunden inte skulle hoppa/ramla ur. Någon som vet var sådana finns? Jag bor i Stockholmsområdet.
 
Fråga i en större zooaffär så kan dom säkerligen hjälpa dig!
 
annars kanske du känner nån händig person som kan hjälpa dig att special-designa en tax-korg!? eller bygga ut en vanlig

lycka till!
 
Jag har köpt en cykelkärra som jag har mina hundar i :). Dom tycker det är jättekul att åka där bak och spana på förbipassagerare!
 
en sån där vagn för at egentligen har ungar i? jättesugen på en sån til min gamla tik, som inte kan springa så långt längre! frågade på pris i en sykelaffär, 2000kr!
så jag har tyvärr inte råd... :mad: vad kostade din?

ska kjöpa en scooter snart. hur kan man frakta med sej en hund på typ 10kg då???!!??:confused:
några tips?
 
Jag har köpt en cykelvagn utan barnsits. Alltså mer en "packvagn". Kostade nästan 3000 kr, men jag tycker den är värd pengarna så jag slipper köra bil...
 
jag tror också den är värd det, men om man har pengarna är ju en annan sak... :cry:

men säkert jätteroligt för hundarna!

kansje man kan kjöpa begagnad? :idea:
 
nu har jag kjöpt en!
kostade bara 850,- på smart club i norge. hadde jättetur, det var 40% på dom!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 002
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 176
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 738
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp