cherie
Trådstartare
Vi har haft mycket användning och nytta av vår cykelsits, men nu har vår dotter vuxit ur den. Vi skulle gärna vilja hitta et alternativ även fortsatt - vi kommer t.ex. ha 2 km till skolan och ibland är det smidigt att min man som jobbar hemifrån kan hämta upp dottern med cykeln på eftermiddagen om jag t.ex. släppt av henne på skolan med bilen på morgonen.
Det finns ju cykelsitsar för äldre barn. Det ser ju inte alls ut att sitta lika skyddade och har bara ett spänne runt magen. Ser inte heller ut som de direkt kan hålla sig i något? Så jag undrar lite kring hur säkra dessa cykelsitsar är och hur det funkar i praktiken?
Eller om någon har andra förslag på alternativa färdsätt? Lådcykel känns som en stor investering
Någon med erfarenhet?
Det finns ju cykelsitsar för äldre barn. Det ser ju inte alls ut att sitta lika skyddade och har bara ett spänne runt magen. Ser inte heller ut som de direkt kan hålla sig i något? Så jag undrar lite kring hur säkra dessa cykelsitsar är och hur det funkar i praktiken?
Eller om någon har andra förslag på alternativa färdsätt? Lådcykel känns som en stor investering
Någon med erfarenhet?