Cyklop och snorkel - vad ska man ha?

Idas

Trådstartare
Åker på marinbiologikurs på västkusten 3 veckor i sommar och den inkluderar en hel del snorkling. Känner att jag vill ha med mig egen mask och snorkel men är lite borttappad i djungeln! Är det nåt särskilt att tänka på när man handlar? Är 349:- för "billigt" för mask och snorkel? Märket hette Mares.
Har förstått att snorkeln kan ha olika finesser, vad vill man inte vara utan?

Det är alltså till för snorkling och inte dykning :)
 
Mares är ett erkänt märke men det finns i olika kvaliteter. Jag har själv en Maresmask som sitter som en smäck vid både dykning och snorkling. Men jag fick den av en väninna. För henne läckte den.

Det bästa är att gå och prova ut utrustningen.

Om snorklar tycker jag det viktigaste är att de är lätta att tömma och passar munnen så man inte blir spänd i käken.
 
Ja, det bästa är om du går till en dykshop så de kan hjälpa dig. Mask som inte passar är skitjobbigt, även om man "bara" snorklar. Så det är värt det att få den utprovad.
Instämmer! Jag älskar Maresmaskwn jag har, den heter ngt i stil med liquid skin eller ngt sådant och är supermjuk på ansiktet och håller väldigt tätt. Jag avskyr att riskera svälja vatten så jag lade rätt mkt pengar på min snorkel, så den har stänkskydd och lättaste tömningen osv. Också Mares, plus i kanten är att både mask och snorkel är knallrosa så att jag alltid lätt kan känna igen mina saker bland andras på snorkel- eller dykutfärder (då iofs snorkeln får stanna kvar på land). :)
 

Liknande trådar

Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 693
Senast: cherie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 243
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 811
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 122
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp