Bukefalos 28 år!

Då kom jag osökt att tänka på...

Kratus

Trådstartare
Pratade om sängkläder i en annan tråd... :o :angel: Och kom då på att jag har ett påslakanset i flanell som börjar bli slitet. Det är helt underbart mysigt att ha i sängen på vintern. :love: Är det någon annan som har ett också som vet vad jag menar? Går det att få tag på någonstans?
Kan man kanske vara så avancerad att man köper flanell som metervara och syr själv? Fast det är klart då måste jag skaffa en symaskin också.

Det här setet är alltså flera, flera år gammalt, säkert 15 år kanske ännu äldre.
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Sist jag var på Hemtex hade de såna i alla fall :) En massa olika mönster o färger :love:
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

De har på både Hemtex och Jysk men tyvärr är väl inte kvalitén så jättehög.

Har tidigare sett på både Åhlens och NK så det borde helt klart finnas.
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Jag har flanellpåslakan och örngott, och det var inte så hemskt länge sedan jag köpte dem. Dock har jag glömt var någonstans :o... KAN ha varit Jysk. Själv blev jag frälst på flanellakan när jag bodde i USA.
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Visst är de underbara? :D

*Halvt knapplån*

Jag trodde inte att de fanns längre...:o Har iaf inte sett några andra än de vi har här hemma. Men om de finns på så vanliga affärer så ska det väl inte vara så svårt att hitta några snygga nya att införskaffa. :love:
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Jag var desperat efter sänglinne en gång och lakan var dyrare än metervara. Men metervara krävde symaskin vilket jag inte ade så jag köpte metervara och limmade ändarna med textillim...
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Funkade det? Med textillim menar jag?

Jag har tur att jag kan låna mosters symaskin om jag skulle bli sugen på att sy grejjer. :D
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Statiskt? Nej, det har jag aldrig märkt iaf.

Det är jättemysigt! :love:
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Flanell blir väl inte statiskt - det brukar väl vara bomull? Du tänker inte möjligtvis på fleece? Det blir ju rejält statiskt ibland och är inget jag skulle vilja ha som lakan och påslakan!
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Jag har haft en flanellpyamas tidigare och minns att den vart himla statisk, men så kanske det var en hel del andra läskiga material i den också det vet jag ju inte :)

Men så bra, då skall jag springa till hemtex och snegla på flanellsängkläder, så himla mysigt. :)
 
Sv: Då kom jag osökt att tänka på...

Det ÄR mysigt, speciellt när det är kallt ute...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Hedinn
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 635
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 404
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 933
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp