Då var man sjuk igen

Är så less. Först vabbade jag torsdag - fredag och nu är jag sjuk själv. Fick i alla fall jobba i tre veckor.

Jag har bara några månader kvar i mitt program jag går på sen ska vi ha möte med arbetsförmedlingen. Om jag är nervös att bli utskriven och bortglömd? Ja! Jag är inte riktigt redo att gå ut i det riktiga arbetslivet. Jag behöver fortfarande vänja mig vid nya rutiner, stress och människor. Att kastas ut och behöva söka heltidsjobb är inte vad jag behöver och jag hoppas verkligen inte att det sker. Hur mycket jag än skulle vilja tjäna mina egna pengar och ha ett normalt jobb så vet jag också hur lätt det är att få bakslag. Been there done that.

Samtidigt försöker jag inte tänka så mycket på vad som kan hända. Jag hoppas nästan att jag kan få förlängt i programmet och få fortsätta min upptrappning långsamt. För jag vill verkligen prova på att jobba heltid där jag är nu.

Jag har även lyckats sluta med mina mediciner. Allihopa! Har sen jag fick min PTSD ätit mirtazapin, sertralin och lergigan. Mirtazapin var verkligen min räddning när jag hade förlossningsdepression. Utan den vet jag verkligen inte hur det hade gått. Tyvärr har den även gjort att jag gått upp cirka 30kg. Det är väl egentligen inte så farligt om man tänker på hur dåligt jag faktiskt mådde då. Jag har mest ätit dom pga rädd för att må dåligt igen, lite som en snuttefilt. Men nu fick det vara nog. Jag behöver dom inte längre.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 889
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 905
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp