Sv: Dagbok

Jag skriver upp var jag ridit för dagen och har en kalender där hovslagare, träningar, tävlingar mm. Skriver inte direkt hur det gått men gör anmärkning om något är konstigt.
 
Sv: Dagbok

För dagbok där jag går igenom vad för sorts pass det varit (dressyr, hoppning, uteritt etc), längd, temperament och lätta/svåra saker den dagen, vad vi övat på och vad vi behöver öva mer på. Jag har medryttare 1 dag/vecka och vill veta hur hästen gått med henne också.

Kan se ut så här t.ex:

"Dressyrträning för tränare idag, ca 50 min. Häst pigg och arbetsvillig så det kändes fint. Övade på att behålla stödet i tyglarna ordentligt. Försökte oss på förvänd galopp men gick bara tre steg i höger varv. Måste tänka mer på sitsen och verkligen rida hela tiden."
 
Sv: Dagbok

kl
jag planerar lite i förväg och skriver sedan i "Stallboken" vad jag gjorde och hur det gick. självklart även saker som hovslagare skador m.m. Det är roligt att läsa i efterhand också :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 525
Senast: Fiorano
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 642
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 445
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp