Dagen innan

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Coconut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 4 905
Sv: Dagen innan

Rider ut. Min ponny tycker verkligen om att gå i skogen och jag har fått för mig att det är bra att göra något kul innan tävlingen så att hästen är glad och pigg. :D

Jag har inte redigt kommit fram till vad som är bäst för min häst än.
Men jag tror det är olika.

När vi tävlar klubbtävling hemma tror jag att jag måste rida rätt hårt på henne dagen innan, för hon har varit så himla hetsig och spänd de senaste gångerna.
Ska testa med det i helgen iaf ;)

Tävlar jag på andra ställen spelar det nog ingen roll. Vill helst rida ut, men förra gången red jag en kortkort stund i paddocken och sen skrittade ut. Jag kände att jag var tvungen att galoppera henne lite i padocken iom att hon av olika anledningar inte fått galoppera på några dagar.

Idag är det "dagen-innan" tävling, och jag red en liten runda barbacka:)

tycker om att ta de lite lungt dagen innan=)

jag rider markarbete dagen innan, för att mjuka upp henne och så hon får hoppa av sig lite..

Jag kör ett lite lättare pass och går igenom programmen vi ska rida innan han sedan får ladda upp sig under kvällen då jag packar in alla grejor i bilen.

När jag tävlade me min gråa så fick han alltid vila dagen innan tävling, oavsett om det var dressyr(sällan),hoppning eller fälttävlan..då funkade han som bäst även om han är en het herre!
Blev mest jobb för mig kvällen innan tävling då jag putsade allt och packade och grejade:)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
620
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈