Dagen jag aldrig trodde skulle komma.

Det är nästan så jag måste uppdatera igen :D

Jag påbörjade min praktik i januari och var kvar till slutet av april.
Under den tiden så hann jag bli erbjuden ett sommarjobb, och jag hann även bli gravid.

Jag påbörjade sommarjobbet första juni, gravid i vecka 18. Det tog en vecka innan chefen frågade om jag var gravid så då fick jag gå ut med det.
Jag hade inte gått ut med det till någon annan förutom här och närmsta familjen då heller, eller ja, min pappa får väl veta snart :o :p

Min anställning varar till augusti ut.

Innan i veckan så sa min chef att jag var duktig och hon var lite orolig för hur mycket jag skulle orka med magen men att det gick ju bra.

Idag kom jag till jobbet som vanligt, gravid i snart vecka 26 med stor mage :p
Hon sa att hon ville prata med mig och sa sen att hon tycker jag är jätteduktig och riktigt imponerad över hur mycket jag fixar trots magen och att hon är så nöjd med mig.
Så sa hon att nu är jag ju bara här en månad till och sen kommer bebisen, men sen när bebisen är 9 månader-1 år så är jag väldigt välkommen tillbaka på en halvtidtjänst!

Nej, jag har då banne mig inte halkat in på ett bananskal utan fixat det här alldeles själv och jag är så jävla stolt över mig själv, som dessutom kniper ett jobb som gravid och senare småbarnsföräldrar :bump: :banana:

Hotellstäderska har väl aldrig varit min plan men jag trivs superbra, får arbeta självständigt och äter god mat på jobbet :D

Min första lönecheck kom förra månaden och det kändes hur bra som helst! :D
Grattis! Var stolt! Lycka till med bäbis och allt.

Under den tiden så hann jag bli erbjuden ett sommarjobb, och jag hann även bli gravid.

Jag påbörjade sommarjobbet första juni, gravid i vecka 18. Det tog en vecka innan chefen frågade om jag var gravid så då fick jag gå ut med det.
Jag hade inte gått ut med det till någon annan förutom här och närmsta familjen då heller, eller ja, min pappa får väl veta snart :o :p

Innan i veckan så sa min chef att jag var duktig och hon var lite orolig för hur mycket jag skulle orka med magen men att det gick ju bra.

Hon sa att hon ville prata med mig och sa sen att hon tycker jag är jätteduktig och riktigt imponerad över hur mycket jag fixar trots magen och att hon är så nöjd med mig.
Så sa hon att nu är jag ju bara här en månad till och sen kommer bebisen, men sen när bebisen är 9 månader-1 år så är jag väldigt välkommen tillbaka på en halvtidtjänst!

Nej, jag har då banne mig inte halkat in på ett bananskal utan fixat det här alldeles själv och jag är så jävla stolt över mig själv, som dessutom kniper ett jobb som gravid och senare småbarnsföräldrar :bump: :banana:

Hotellstäderska har väl aldrig varit min plan men jag trivs superbra, får arbeta självständigt och äter god mat på jobbet :D

:bump::banana:

Du vet hur bra du är!
Jag är så oerhört glad för din skull!

• Gilla
Reactions: MM

Jättebra jobbat!
Och va skönt att veta det redan nu!

• Gilla
Reactions: MM
Tack så mycket allihopa!

Det känns superbra. Väldigt skönt att veta att det är bara att ringa ett samtal när jag är klar med föräldrarledigheten :)

Men vem vet, kanske kan jag försöka jobba lite helger från i vår någon gång. Då har jag möjlighet att fortsätta jobba lite under nästa år :)
Maken är gärna hemma med bebis med men JAG behöver några månaders rehabilitering efter graviditet och förlossning i vinter/vår enligt tidigare erfarenhet så jag kommer vara hemma i början. Längre än så har vi inte planerat än.
Och sen kan jag köra igång med en mjukstart igen vilket är bra för mig :)

@Matmissbrukaren stort grattis till dig. Så djäkla bra kämpat!! Du visar verkligen att det går att fixa och att man aldrig ska ge upp!! Om möjligt se till att skriv papper på den där halvtidstjänsten innan. Man vet aldrig vad som händer, nuvarande chefen kan sluta eller vad som helst. Då har du ett datum att börja på också och det kanske kan vara skönt.

Tack så mycket allihopa!

Det känns superbra. Väldigt skönt att veta att det är bara att ringa ett samtal när jag är klar med föräldrarledigheten :)

Men vem vet, kanske kan jag försöka jobba lite helger från i vår någon gång. Då har jag möjlighet att fortsätta jobba lite under nästa år :)
Maken är gärna hemma med bebis med men JAG behöver några månaders rehabilitering efter graviditet och förlossning i vinter/vår enligt tidigare erfarenhet så jag kommer vara hemma i början. Längre än så har vi inte planerat än.
Vad du är bra och duktig!

Jättegrattis MM!!!
Är så otroligt glad för din skull! Du är fantastisk!! :love:
Tack så mycket allihopa!

Kanske dags att byta användarnamn?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 971
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 841
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Detta är väl ett så kallat "ilandsproblem" och många kommer noga tycka jag är lite löjlig nu.... För ett tag sen när jag, min syster... 2
Svar
30
· Visningar
4 506
Senast: Mia_R
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 227
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka