Dagens bästa... 2

Gårdagens 2a bästa var att jag knep en plats till Vätternrundan 2020 och fick den starttid jag ville ha! 👍😀

Dagens bästa är att jag, pappa, lillebror och brorson haft en maxad dag i grannstaden med julbord på IKEA, 2nd hand-affärer, Leos Lekland (1a ggn för mig) och hamburgare på Max (år och dar sen jag åt nåt där, det var smaskigt!)!
 
Ska åka och hälsa på sambons bästa kompis nästa helg. Jag såg redan fram emot resan eftersom de bor i ett jättemysigt hus i världens gulligaste lilla engelska by, som dessutom råkar ha sin årliga julmarknad just nästa helg. Det faktum att vännen nu skickade den här bilden och sa att han visst råkat glömma att berätta att de fått tillökning gjorde inte min längtan mindre:

f6ea4979-12e8-44a3-8870-a0e440b68eda.jpeg
 
Dagens bästa blev att åka med två kollegor till ett annat kontor för AW. Ett gäng med okända men mycket trevliga män fanns där, hundarna var med och uppförde sig exemplariskt, vi alla hade skitkul, jag fick massor av (vettigt) beröm och hamnade dessutom i ett långt samtal om könsroller, mäns våld mot kvinnor osv. Det kändes faktiskt lite häftigt att kunna ta en sådan diskussion på ett bra sätt tillsammans med okända män :)
 
Idag har det hänt fler bra saker och eftersom dagen i övrigt var mycket dum så behöver jag påminna mig om allt bra.
Jag åkte buss till jobbet med en av kollegorna, vi pratade och det samtalet gillade jag verkligen. Mot slutet av dagen fick jag pepp och beröm av en av de som bestämmer på jobbet, han var imponerad av att jag orkat med allt idag och såg hur jag kämpat. Efter jobbet blev det snabbt bestämt att hundvakten kommer förbi och rastar hundarna imorgon på förmiddagen när jag troligen måste ta sen lunch. Avslutade dagen med att hämta min nya tröja, som är helt fantastisk :love: Så ja, det är vad jag tänker fokusera på nu.
 
Dagens bästa när jag kommer till ett företag jag inte varit hos på säkert nästan ett år. Truckföraren får syn på mig, ett stort banan-leende på läpparna och blir jätteglad "Tjenare, det var längesen man såg dig."
Det bästa va att jag hade en kollega i örat som hörde det hela, hörde att han sa något i stil med "jaha nu har ju fjäskat hos ytterligare ett ställe" istället för att svara något spydigt frågade jag kort och gott "är du avundsjuk?" (hade tidigare förklarat att det hänger ihop med hur man är som person), han blev rätt tyst. :p

Tycker det är kul att komma till företag och de fortfarande minns mig, det betyder att jag gjort något bra när jag varit där tidigare. :)
 
Gårdagens bästa var att få träffa :heart :love:

En annan gårdagens bästa är att jag faktiskt är rätt grym på att köra bil även om det är dyngväder och jag gillar att jag inte känner mig rädd och osäker. Givetvis är jag försiktig men jag känner mig ändå trygg i att jag kan reda ut det även om vägen är skit.
 
Dagens bästa är att medryttarhästen blev igenkänd på ridturen!

För att komma till skogen behövde jag rida förbi ett vägarbete. En grävskopa blockerade i stort sett hela vägen och hade nog precis kommit på rätt plats, för det såg inte ut som att arbetarna hade lust att flytta på den och släppa fram en häst. Då sticker grävmaskinisten ut huvudet och säger glatt; "Men visst är det där Katla? Hon kan säkert gå förbi om jag stänger av motorn, annars kan jag leda henne." Och visst kunde hon gå förbi (utan ledare). Vi hade ungefär en decimeter till godo på var sida mellan grävmaskinen/vägräcket och mina fötter, men det tyckte hästen inte var något stort problem.

Visade sig att grävmaskinistens dotter rider Katla på ridlekis och han brukar leda. Men ändå bra att känna igen henne, det finns två andra svarta islandshästar i samma stall.
 
Dagens bästa var att komma in till jobbet samtidigt som en kollega. Arbetsdagen var hemsk, men jag hann knappt gå in innan han stannade, tittade rakt på mig och med bestämd röst sa "Idag tar vi samma buss! Jag behöver gnälla av mig!". Det resulterade i att vi istället för att skynda hem pratade, skämtade och varvade ner. Bussresan blev jättetrevlig och jag kunde helt släppa allt som trasslat tidigare under dagen.
 
Två saker

Fick hem mitt busskort i ett brev tillsammans med orden "vi hittade ditt busskort på bussen". Det är ungefär 19 resor kvar på det och en enkelresa kostar 30 kronor så det var värt rätt mycket pengar.

Frejs uppfödares glada respons över julkortet vi skickade henne. :):heart
 
Dagens bästa var att kollegan som var iväg till annat kontor både skickade bilder på facebook och ringde för att prata en stund när han hade tid över. Förövrigt samma kollega som jag skrev om i senaste inlägget i den här tråden :p Jag upphör aldrig att förvånas över hur otroligt bra det känns att prata med honom om lite vad som helst, jag behöver aldrig tänka speciellt mycket utan kan bara babbla på om precis vad som helst och han är proffs på att få mig från skitsur till gapskrattande på ingen tid alls. Tänk att jag inte ens stod ut med att se honom när han först började jobba hos oss! (Jadå, han och alla andra är fullt medvetna om det, vi har pratat om det också. Många gånger.)
 
Dagens bästa var julkonsert med min pojkvän och mina föräldrar. Stämningsfullt med luciatåg och julkonsert med duktiga gymnasieelever. En tonårskille framförde ”o helga natt” med snudd på samma nivå som Peter Jöback.

Efteråt kom en äldre kvinna fram till mig i kyrkbänken och gav mig en varm kram. Min gamla läkare, hon som hjälpte mig med min depression för 10+ år sedan när jag var en mycket trasig människa. Hon sa att det var så fint att se mig sitta där och skratta och se lycklig ut. Jag blev väldigt rörd. För att hon mindes mig och för att hon kom fram. Tänk vad livet är annorlunda nu :heart
 
Inte varje dag jag får beröm från en bilist jag mött på vägen.
Vi möttes på en smala vägen, enligt bilisten hade jag hållt ut och kört lugnt och sansat, fick en guldstjärna.

Anledningen till att jag vet detta är för att bilisten ringde till trafikledningen, som sen ringde till mig och berättade. Blev först lite snopen och trodde att jag hade kört illa eller något, men så var inte fallet. 😅😁
 
Gårdagens bästa var att jag provade massagestolen på jobbet igen och det var skönt! 😍 Har inte suttit i den på lääänge, för jag har tyckt den varit så hårdhänt, men nu la jag i två kuddar och då blev det bra! Härligt, kommer använda den mer nu 👍👍.

Dagens bästa är att det gått bra på jobbet och att vi ska åka till mormor :).
 
Bäst idag var att det blev så oerhört uppskattat med det vi gjorde i rasmontern på hundmässan. Folk stod i kö(!) för att fotografera mina hundar, jag pratade konstant med massvis av människor och andra med samma ras har antingen tittat förbi eller skrivit på Facebook att det var "rätt personer och rätt hundar på rätt plats" typ. Det var jättekul verkligen. Hoppas att morgondagen blir lika lyckad.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
294
· Visningar
18 962
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 137
Senast: zassoo
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 255
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 253
· Visningar
47 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp