Bukefalos 28 år!

Dagens goda gärning.

KungTulle

Trådstartare
Idag när jag skulle hämta in tidningen så hade det hänt en trafikolycka utanför på stora vägen och ett par av mina grannar stod och tittade (dom trodde det var jag som krockat först eftersom jag också har en liten blå bil). Jag sprang naturligtvis fram till grannarna och frågade om dom kört på någon häst eller så. ( Är nojig eftersom jag råkat ut för det förr).


Ena grannen frågar om det är en av mina katter som kommit till hans gård. Han sa att om det inte var min katt och jag tog hem den skulle han skjuta den för dom vill inte ha katter på deras gård. (Jo det var inget tomt hot innan i somras avlivade han 3 kattungar vars mamma blivit överkörd och som lagt ungar innan i hans lada)

Jag gick och tittade på katten- en liten randig hona med vita tassar. Tam och kelig.

Nåväl jag kånkade hem kisse, hade henne i mitt kök medans jag åt frukost och sedan ringde jag till en kompis som sagt att hon ville ha en honkatt och frågade om hon ville ha den.

Sedan kördes det katt.

Nu får katten stanna där, vi ska visserligen kolla om någon satt upp lappar på affärerna nere i byn om att dom blivit av med en kise och är det det så får dom naturligtvis katten tillbaka.

Vad har ni andra bukefalister gjort för god gärning idag då?

/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Dagens goda gärning.

Vaccan -travhästarnas beskyddare... ;) :D
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 273
Senast: mackan
·
Övr. Hund Jag börjar känna mig rätt uppgiven och ledsen över min hundsituation och skulle behöva lite goda råd... I höstas tog jag en...
2
Svar
34
· Visningar
3 121
Senast: Hyzenthlay
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 800
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp