Bukefalos 28 år!

Dagens körlektion

Haft min tredje körlektion, det märks framsteg för varje lektion tycker jag (speciellt med tanke på att jag inte övningskör alls annars) och ofta tänker jag automatiskt att det krävs bara mera övning, dvs jag är inte dum mot mig själv och tänker att jag borde vara bättre, då jag är ju helt ny och behöver få in känslan, det går ju bara med övning :up: Det känns ovanligt snällt av mig själv mot mig själv så jag är glad över att min attityd är sådan!

Jag tänker lite då och då att det vore skönt med lite mera pepp från körläraren, mycket ord just nu om vad jag behöver öva på etc. Men det är en sån smådetalj då jag själv märker att jag behöver öva och vet att det hen säger stämmer. Så det kommer väl när jag blir bättre också!

Det jag behöver öva på är svänga mjukt, följa vägen och bromsa mjukare (och när jag ska göra det). Men det märks tydligt hos mig själv att det hänger på min ovana, jag vet inte riktigt hur mycket eller (lite mera vanligt :p) lite som krävs etc. Bilen är så känslig, samtidigt som jag får ge den någon sekund att hinna reagera på min styrning.

Jag var lite rädd för motorvägen men ju mer jag övar på svängar desto mer uppskattar jag de raka bitarna :rofl::D
 

Fjärde körlektionen idag!

Bromsningarna var bättre idag tyckte körläraren, jag vet inte om jag håller med då jag fokuserade så mycket på svängarna :rofl: Och tyckte att han sa till om det ett par gånger. Men tydligen så var det bättre :up:

Behöver fortsätta öva med svängningarna men jag började pröva mig fram med att låta bilen styra upp sig lite. Det började kännas lite bättre mot slutet, men så var lektionen slut :laugh::D

Idag började det t.o.m kännas lite kul nästan! :up:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: bettysmatte
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 846
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp