Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Varit och gnagt på pekfingernageln, försökte måla så den ändå matchar resten 😂
20220421_192049.jpg
 
IMG_20220422_115129514_HDR.jpg

Jag fick kapa ner alla naglarna nu då ett par av dem skivat sig så pass att de hotade att gå av. 😢
Så det blev lite för lite yta att måla dressyrbana på och så tappade jag motivationen till att måla något speciellt. Men men. Det här är Make Up Store "Greta". Det blir fint tillslut, men det är svårmålat och tunt. De första lagren blir liksom bara fläckvis täckning. Det här är fyra lager.
 
Visa bifogad fil 89560
Jag fick kapa ner alla naglarna nu då ett par av dem skivat sig så pass att de hotade att gå av. 😢
Så det blev lite för lite yta att måla dressyrbana på och så tappade jag motivationen till att måla något speciellt. Men men. Det här är Make Up Store "Greta". Det blir fint tillslut, men det är svårmålat och tunt. De första lagren blir liksom bara fläckvis täckning. Det här är fyra lager.
De är ju ändå inte så korta men jag förstår känslan 😞

Holo är så snyggt 😍 Jag har några från color club som täcker riktigt bra men alla andra holo jag har testat har uppfört sig som du beskriver
 
Alla naglar på min vänsterhand sitter fortfarande trots att jag har gnagat en del på dem men tumnageln, som var den enda återstående, på högerhanden gav upp igår och bara ploppade av. Så uppenbarligen är det något som skiljer mellan höger och vänster, men VAD :confused::confused: Vad jag kan minnas så har jag gjort precis samma prepp, samma produkter och härdat lika länge. Det enda jag kan minnas är att jag fick för mycket slip solution på ett par naglar men jag minns inte på vilken hand. Visst är det svårare att göra högerhanden eftersom jag är högerhänt men att jag inte får det lika jämnt borde ju inte påverka hållbarheten så länge apex mm stämmer efter filning
 
De är ju ändå inte så korta men jag förstår känslan 😞

Holo är så snyggt 😍 Jag har några från color club som täcker riktigt bra men alla andra holo jag har testat har uppfört sig som du beskriver
Nä jag har långa nagelbäddar och har aldrig bitit på naglarna, men de känns obefintliga när de inte sticker ut något från fingertopparna. :o

Jag älskar också holo! :love: Tyvärr höll det dåligt. Bada två hästar var visst obra. 🤪 Innan det var de fina iaf!
 
Visa bifogad fil 89560
Jag fick kapa ner alla naglarna nu då ett par av dem skivat sig så pass att de hotade att gå av. 😢
Så det blev lite för lite yta att måla dressyrbana på och så tappade jag motivationen till att måla något speciellt. Men men. Det här är Make Up Store "Greta". Det blir fint tillslut, men det är svårmålat och tunt. De första lagren blir liksom bara fläckvis täckning. Det här är fyra lager.

De är ju ändå inte så korta men jag förstår känslan 😞

Holo är så snyggt 😍 Jag har några från color club som täcker riktigt bra men alla andra holo jag har testat har uppfört sig som du beskriver
Holo Tacos linear holo nagellack är faktiskt riktigt bra och täckande. Ofta räcker ett lager men jag tycket om att lägga tunna lager så då blir det två.
20220317_190932.JPG
 
Jag har testat det lila chromepulvret jag köpte härom veckan. :love:
Jag borde ha köpt flera i olika färger när de ändå var så billiga.
Enligt instruktion ska det appliceras över något mörkt, så jag började med ett lager av Essie "Licorice".
IMG_20220429_192247981_HDR.jpg

Det är nog ännu finare i solen, men idag hann den försvunna bakom träden, så det får jag se imorgon. Ibland skiftar det lite i guld också. SÅ nöjd! :love: I burken ser det bara vitt ut. Tänk att det blir sådan skillnad mot mörk bakgrund!

Nu testade jag att ha på ett lager Seche Vite på några av naglarna. Då sprack det lila och det svarta skymtar fram här och där. Cool effekt!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 590
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
708
Senast: Ramona
·
Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
333
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 343
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Katastrofalt ihopsläpp? Hjälp!

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp