Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

IMG_20220418_145358259_HDR.jpg

Essie "Make a Splash". Det skimrar väldigt fint i solen. :love:
 
Påskens nagellack blev Depend You go girl
Visa bifogad fil 89376
Din bild, och nyansen på nagellacket fick mig att tänka att DEN kanske skulle fungera för mig. Men inser samtidigt att det är en naiv tanke. Om jag har något rosa/nude/mauve-lack så ser mina händer inte kloka ut. Är blek, men har ganska rödaktiga fingrar, som med fel nyans också kan se gula ut?, har jag fått lära mig den hårda vägen....
 
Din bild, och nyansen på nagellacket fick mig att tänka att DEN kanske skulle fungera för mig. Men inser samtidigt att det är en naiv tanke. Om jag har något rosa/nude/mauve-lack så ser mina händer inte kloka ut. Är blek, men har ganska rödaktiga fingrar, som med fel nyans också kan se gula ut?, har jag fått lära mig den hårda vägen....
Den har lite mer lila i sig än vad som syns.

Jag fastnar lätt i samma lack hela tiden så har som mål att utmana mig själv lite
 
Igår kväll rök fyra av naglarna 😫 Jag kan inte komma på en enda grej som jag gör fel med prepp och applicering och ändå så bara lossnar de. Provade med tippar denna gången och visst blev det lite bättre men knapp något motstånd alls att vrida av dem. Så mina naglar behöver nog helt enkelt riktiga proffsprodukter men det kan jag inte köpa och jag har inte råd att gå till salong 1-2 gånger i månaden för att hålla efter dem 😞
 
Fast nu provade jag att bita tag i de som sitter kvar (vänster hand) och de sitter tillräckligt bra för att jag inte bara ska kunna bita fast och vrida av dem än iallafall. Jag är högerhänt så det är ju lättare att applicera på vänster hand. Kan de lossna om man använder för mycket slip solution tro? För jag vet att det blev för mycket på ett par av naglarna och nu när jag tänker efter så är jag rätt säker på att det var på vänster hand 🤔
 
Igår kväll rök fyra av naglarna 😫 Jag kan inte komma på en enda grej som jag gör fel med prepp och applicering och ändå så bara lossnar de. Provade med tippar denna gången och visst blev det lite bättre men knapp något motstånd alls att vrida av dem. Så mina naglar behöver nog helt enkelt riktiga proffsprodukter men det kan jag inte köpa och jag har inte råd att gå till salong 1-2 gånger i månaden för att hålla efter dem 😞
Kör naturliga naglar då O_o:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 138
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 069
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp