Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Någon som har tips på bra nagellacksborttagning som inte gör så att naglarna blir sköra och flikar sig?

Har stenhårda naglar i vanliga fall, men om jag byter nagellack några gånger så förstörs dom helt, måste bero på borttagningen eller? Spelar nagellacket in också?
 
Någon som har tips på bra nagellacksborttagning som inte gör så att naglarna blir sköra och flikar sig?

Har stenhårda naglar i vanliga fall, men om jag byter nagellack några gånger så förstörs dom helt, måste bero på borttagningen eller? Spelar nagellacket in också?
Tyvärr har jag inget bra tips annat än att smörja nagelbanden så du återfuktar dessa och därmed får naglarna som växer ut att bli mer hållbara.
Mina naglar mådde lika dåligt av borttagning med eller utan aceton. Det spelade inte så stor roll.

Nu har jag OPI base coat och det är ett av dem som funkat bäst på mig. Vissa andra baslack/underlack jag testat drar med sig en bit av nageln när det börjar lossna, då mina naglar har en tendens att skiva sig. 😵‍💫
Sen är det nog delvis beroende på vad man har för nagellack i övrigt. T ex glitter är svårare att ta bort = kräver mer tid/mer borttagning och därmed en lite mer ledsen nagel.
Jag fick en nagelbandskräm av mamma i julklapp som är från Dior. Den är jättebra! Säkert inte billig, men den är väldigt dryg och känns inte så flottig som jag upplever nageloljor ibland.
 
Tyvärr har jag inget bra tips annat än att smörja nagelbanden så du återfuktar dessa och därmed får naglarna som växer ut att bli mer hållbara.
Mina naglar mådde lika dåligt av borttagning med eller utan aceton. Det spelade inte så stor roll.

Nu har jag OPI base coat och det är ett av dem som funkat bäst på mig. Vissa andra baslack/underlack jag testat drar med sig en bit av nageln när det börjar lossna, då mina naglar har en tendens att skiva sig. 😵‍💫
Sen är det nog delvis beroende på vad man har för nagellack i övrigt. T ex glitter är svårare att ta bort = kräver mer tid/mer borttagning och därmed en lite mer ledsen nagel.
Jag fick en nagelbandskräm av mamma i julklapp som är från Dior. Den är jättebra! Säkert inte billig, men den är väldigt dryg och känns inte så flottig som jag upplever nageloljor ibland.

Tack! Ska tänka på återfuktningen :)
 
Någon som har tips på bra nagellacksborttagning som inte gör så att naglarna blir sköra och flikar sig?

Har stenhårda naglar i vanliga fall, men om jag byter nagellack några gånger så förstörs dom helt, måste bero på borttagningen eller? Spelar nagellacket in också?
Depend remover utan aceton.
Använd bra baslack och överlack så skyddas nageln.
Även cuticle oil ger bättre naglar samt glasfil.
 
Alltså... Jag ÄLSKAR glitterlack. Tills det är dags att ta bort det! Gah! Tre av naglarna fick stryk i stallet idag och jag bestämde mig för att måla om dem. Glitter är hopplöst att få bort och fastnar ju överallt när det flyger runt.

Nu testade jag motivlackering för första gången på lääänge. Det var säkert 5-6 år sedan sist.
Först OPI Base coat, sedan ett lager med ett minilack från Lumene "Be fabulous", Essie "Blanc", akrylfärger och Seche Vite på det.
IMG_20220407_212206059.jpg

Bild på högerhanden. Jag är högerhänt. Det var pilligt och darrigt och jag fick ett litet psykbryt när sambon stötte till bordet flera gånger. 😅
Bilden på vänsterhanden ville inte laddas upp. Får testa igen sen.
 
Jag väntar på att mina ska släppa så att jag kan göra om dem (är smidigare än att fila ner om jag vill gå från mörkt till ljust). Gör naglarna alldeles för tunna med flit:
20220408-083411.jpg
men akryl + tippar sitter som berget på mig och blir tydligen väldigt starkt ändå. Än så länge är det bara den mest utsatta pekfingernageln som hoppat av.

De mörkblåa lacket är OPIs Chills Are Multiplying med Essies Matte About You ovanpå. Älskar de två tillsammans! Pekfingret är Depends minilack 677, något sånt jag har tänkt byta till nu:
20220408_083240.jpg
 
Lyckan över jämna, långa naglar var ganska kortvarig. Nu gick ena tumnageln av lång ner på ena sidan. Aj! Jag försökte fila den lite snett för att rädda så mycket som möjligt, men det var minst 5 mm som försvann på längden. 🥺
Jag får nästan lust att kapa av alla igen, för det är störigt när bara en nagel är superkort
 
Lyckan över jämna, långa naglar var ganska kortvarig. Nu gick ena tumnageln av lång ner på ena sidan. Aj! Jag försökte fila den lite snett för att rädda så mycket som möjligt, men det var minst 5 mm som försvann på längden. 🥺
Jag får nästan lust att kapa av alla igen, för det är störigt när bara en nagel är superkort
Vad tråkigt! Jag tycker kort tumnagel är okej utseendemässigt, det stör ju inte helhetsintrycket lika mycket som att någon av de andra naglarna är mycket kortare.

Ibland gör jag t.o.m tumnnageln på högerhanden kort när jag bygger mina naglar!
 
Lyckan över jämna, långa naglar var ganska kortvarig. Nu gick ena tumnageln av lång ner på ena sidan. Aj! Jag försökte fila den lite snett för att rädda så mycket som möjligt, men det var minst 5 mm som försvann på längden. 🥺
Jag får nästan lust att kapa av alla igen, för det är störigt när bara en nagel är superkort

Men bah, vad trist :( .

Sådär blir det hela tiden för mig nuförtiden.. Mina naglar är i grunden både starka och snabbväxande (när jag jobbade på McDonalds för några år sen behövde jag fila dem åtminstone varannan dag för att hålla dem i rätt längd för jobbet..). Men mitt jobb både torkar ut och misshandlar naglarna (omöjligt att inte lägga tryck på dem från olika håll ibland, tyvärr). Just nu är det höger tumnagel och höger långfingernagel som är helt kapade.. har filat ner resten i fingertoppslängd för att det inte ska se helt knasigt ut (mina fingrar ser helt annorlunda ut med korta/längre naglar = mitt långfinger känns avkapat atm :arghh: ).
 
Men bah, vad trist :( .

Sådär blir det hela tiden för mig nuförtiden.. Mina naglar är i grunden både starka och snabbväxande (när jag jobbade på McDonalds för några år sen behövde jag fila dem åtminstone varannan dag för att hålla dem i rätt längd för jobbet..). Men mitt jobb både torkar ut och misshandlar naglarna (omöjligt att inte lägga tryck på dem från olika håll ibland, tyvärr). Just nu är det höger tumnagel och höger långfingernagel som är helt kapade.. har filat ner resten i fingertoppslängd för att det inte ska se helt knasigt ut (mina fingrar ser helt annorlunda ut med korta/längre naglar = mitt långfinger känns avkapat atm :arghh: ).
Ja, det är lätt att känna sig stympad när en lång nagel går av. :(
Min kapade tumnagel syns på bilden ovan... Än så länge är de andra fina iaf!

(Och jag råkade visst köpa några fler nagellack... Ooops!)
 
Hallå nagelproffs!
Glasfil, är det något jag borde skaffa? Jag tycker att de filer jag använt (typ sandpapper i brist på bättre ord) inte är så bra, och vill helst inte använda pga får rysningar i hela kroppen...
Så, är glasfil kanske en bra idé? Har sett på Lyko att det finns både billigare och dyrare alternativ, är det stor skillnad på om jag köper en för 29 eller 169?
 
Hallå nagelproffs!
Glasfil, är det något jag borde skaffa? Jag tycker att de filer jag använt (typ sandpapper i brist på bättre ord) inte är så bra, och vill helst inte använda pga får rysningar i hela kroppen...
Så, är glasfil kanske en bra idé? Har sett på Lyko att det finns både billigare och dyrare alternativ, är det stor skillnad på om jag köper en för 29 eller 169?
Jag gillar glasfilar, men jag får rysningar av dem också ibland. Det blir något mysko ljud ibland som får vartenda hårstrå att resa sig. :crazy:
Jag tror att min är från Depend. Vet inte var den ligger prismässigt, men den funkar och blir inte slö så fort som en sandpappersfil, tycker jag.
 
R.I.P även den högra tumnageln. Den överlevde inte en kväll med bowling. :cry: Jag fastnade i klotet och slet av 5-6 mm av den.
Det blir nog inte total kapning av de andra, men jag tänker nog korta dem lite så det inte är så stor skillnad mellan stympade tummar och övriga långa, fina naglar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
594
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 138
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 069
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp