Dagens nagellack!

Ett svart lack under kanske skulle vara något? Eller någon annan mer täckande färg. :)

Ett täckande rosa lack underst? :)

Jag ska nog testa en kombo av dessa någon dag. 😁
Nu blir det dock något annat... Det ljusrosa har börjat flagna efter svampplockning, hundträning, pälsvård och ett antal timmar i stallet. Jag ska inventera nagellackslådan och se om jag hittar något lite mer "höstigt". 🍁
 
IMG_20220914_153419057.jpg

Revlon "Ruby Ribbon". Det är egentligen matt, men jag föredrar det med Seche Vite på. Denna bild är tagen med blixt, för det var svårt att få fram skimret utan då det är en så mörk vinröd färg. Tyvärr missade jag lite, för penseln var lite svår att jobba med. Det är INTE bra att missa med röda nyanser... 🤣 Det här är alltså efter att jag försökt göra rent efteråt. Nagelbanden lär vara färgade för all framtid. 😉
 
Första påfyllningen. Får se om det sitter kvar eller rasar av. Mycket filande kvar dock. Polygelnageln på andra handen sitter fortfarande av någon anledning. Säkert bara för att jag lagt en massa pengar på akryl :meh:
A2F70BED-A718-4AD5-B3C6-F8994E7EF756.jpeg
 
Idag målade jag naglarna för första gången på över 1 år. Köpte Essies baslack, nagellack och topplack och jag måste säga att det var en himla skillnad mot de jag använt förr. Stenhårt efter några minuter! Tack för tipset! Också fått hem mandelolja som jag ska testa istället för nagelolja. Väldigt dryg, måste jag säga!
 
Hållit på typ hela dagen men jag blev rätt nöjd till slut. Provar polygel ovanpå akrylen för att polygelen är Mycket lättare att fila så det blir någorlunda snyggt. Sönderbitna nagelband som vanligt men alla naglarna (inklusive den kvarvarande polygelnageln O_o) utom en har suttit kvar!
4AF6CA54-CC01-4EDD-B370-2BF2B8E31FE0.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 011
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 573
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp