Dagens nagellack!

Min recension av Heylinns blir en fet diss!!
Omöjligt att få till det snyggt, ser påklistrat ut.
Andra omgången blev fult och flagor efter bara några dar. Bytte till mitt tredje sett men det blev så jävla fult att jag tog bort det med en gång :wtf:

Synd för det lät så bra i reklamen! Får börja med vanligt lack istället!

Plus att jag var tvungen att klippa ner mina naglar för de var helt fula, så tillbaks på ruta ett…
 
Min recension av Heylinns blir en fet diss!!
Omöjligt att få till det snyggt, ser påklistrat ut.
Andra omgången blev fult och flagor efter bara några dar. Bytte till mitt tredje sett men det blev så jävla fult att jag tog bort det med en gång :wtf:

Synd för det lät så bra i reklamen! Får börja med vanligt lack istället!

Plus att jag var tvungen att klippa ner mina naglar för de var helt fula, så tillbaks på ruta ett…
Vad surt 😞
 
Mina har hållit sig fina! Börjar släppa lite upptill men står fortfarande emot ihärdigt gnagande. Och jag fattar inte varför jag inte har använt detta lacket innan för det är skitsnyggt och varierar mycket snabbare på temperaturen än de andra jag brukar använda. På bilden har jag lutat huvudet på ena handen så därför är den varmare (blåare)
43B288AD-B3BF-45DB-BA75-362B69DD1FEA.jpeg
 
Jag var gjorde gellack för första gången för några veckor sedan. Går det att få av hemma på egenhand?
Testade med aceton men nagellacket bara skrattade åt det.
 
Jag var gjorde gellack för första gången för några veckor sedan. Går det att få av hemma på egenhand?
Testade med aceton men nagellacket bara skrattade åt det.

Beror lite på hur bra gellack det är skulle jag säga 😅 av erfarenhet skulle jag inte rekommendera att ta bort det själv.

Men jag har testat både med folie inpackning (bomullspad dränkt i aceton) och att fila bort det själv. Gör du det första med foliepackning så fila bort översta lagret så brukar det lossna lättare.
 
Beror lite på hur bra gellack det är skulle jag säga 😅 av erfarenhet skulle jag inte rekommendera att ta bort det själv.

Men jag har testat både med folie inpackning (bomullspad dränkt i aceton) och att fila bort det själv. Gör du det första med foliepackning så fila bort översta lagret så brukar det lossna lättare.
Får testa det, googlade efter salong i närheten att ta hjälp qv men alla har fått riktigt dåliga recensioner så undrar hur de överlever.
 
Beror lite på hur bra gellack det är skulle jag säga 😅 av erfarenhet skulle jag inte rekommendera att ta bort det själv.

Men jag har testat både med folie inpackning (bomullspad dränkt i aceton) och att fila bort det själv. Gör du det första med foliepackning så fila bort översta lagret så brukar det lossna lättare.
Jag gjorde på salong och kunde dra bort det skälv efter en vecka
 
Alla mina naglar är för första gången på flera år jämnlånga. Tog fram favoritlacket och det nyköpta Seche vite top coat… och blev SÅ besviken. Lagret med färglack blir suveränt bra, lägger på top coat och sen flyter det ut och blir randigt?

Sitter något här på magiskt knep?
Har provat tre ggr nu och har inte mer remover hemma så vågar inte chansa en gång till 🙈
 
Alla mina naglar är för första gången på flera år jämnlånga. Tog fram favoritlacket och det nyköpta Seche vite top coat… och blev SÅ besviken. Lagret med färglack blir suveränt bra, lägger på top coat och sen flyter det ut och blir randigt?

Sitter något här på magiskt knep?
Har provat tre ggr nu och har inte mer remover hemma så vågar inte chansa en gång till 🙈

Du måste ta rejält mkt på borsten, det ska liksom flyta ut över hela nageln, då härdar lacket och blir stenhårt. Sätt extra mkt i toppen eftersom det "krymper" när det härdar, och du vill inte att färgen dras tillbaka från kanten...
 
Du måste ta rejält mkt på borsten, det ska liksom flyta ut över hela nageln, då härdar lacket och blir stenhårt. Sätt extra mkt i toppen eftersom det "krymper" när det härdar, och du vill inte att färgen dras tillbaka från kanten...

Jag gör likadan, målar tunt med färg först så många gånger som det behövs.
Låter det torka helt och tar sedan seche med mycket på penseln, så att det hänger droppe längst ut.
Framförallt så kan man inte ta omtag eller fylla på med mer, utan får i sådana fall vänta tills det torkat och försöka göra om det.
 
Du måste ta rejält mkt på borsten, det ska liksom flyta ut över hela nageln, då härdar lacket och blir stenhårt. Sätt extra mkt i toppen eftersom det "krymper" när det härdar, och du vill inte att färgen dras tillbaka från kanten...

Jag gör likadan, målar tunt med färg först så många gånger som det behövs.
Låter det torka helt och tar sedan seche med mycket på penseln, så att det hänger droppe längst ut.
Framförallt så kan man inte ta omtag eller fylla på med mer, utan får i sådana fall vänta tills det torkat och försöka göra om det.

Jag tyckte jag följde informationen på flaskan, tog en droppe och drog ut men när Sechen flöt ut så flöt färgen med och blev randig.
Men det stod att färgen inte skulle fått torka?
Får prova igen när jag köpt ny remover 😅
 
Jag tyckte jag följde informationen på flaskan, tog en droppe och drog ut men när Sechen flöt ut så flöt färgen med och blev randig.
Men det stod att färgen inte skulle fått torka?
Får prova igen när jag köpt ny remover 😅
Jag har nog aldrig läst instruktionerna :o

Jag tycker att det tar sjukt lång tid att torka om inte lacket under är helt torrt.
 
@Eloise Vad tråkigt att du inte får det att funka! Även jag är noga med att låta det färgade/undre lacket torka och sen en rejäl omgång seche vite på det. Har gjort på samma sätt i säkert 6-7 år nu och aldrig haft några problem. Det kan ju vara så att du fått ett måndagsexemplar av något slag?
 
Mina naglar blev lite smått förstörda av sitt livs första professionella behandling (gellack + akryltippar), vilket jag festade till med när jag gifte mig i somras. Otroligt nöjd med resultatet, men oj vad ledsna naglarna var när jag fick alltihop borttaget på salong några veckor senare. Tror mest att det var akryltipparna som gjorde det, nästa gång får det bli enbart gellack!

Ja ja, efter några veckor då jag höll dem korta och målade med stärkande lack återhämtade de sig och nu känns det som att de är starkare än någonsin! Kan ha dem hyfsat långa (för att vara jag) och omålade utan att de skivar sig, spricker eller bryts. Skönt! Ser fram emot att måla dem imorgon, det blir första gången på drygt en månad eftersom jag varit för lat tidigare :D

Bild på bröllopsnaglarna, de var ljust gammelrosa med vad som ska likna små prästkragar:

20220616_211704.jpg
 
Nu har mina naglar suttit i två veckor! Ena långfingret har jag fått ta bort för det släppte så mycket i överkanten att det inte gick att bara fila bort släppet utan att riskera att hela tippen också skulle lossna och jag orkade inte fylla på då så filade bort allt. De andra har lite släpp i kanterna men för att vara mina naglar och det har suttit i två veckor så är det fantastiskt bra! Men jag hade verkligen föredragit att skiten sitter kvar helt! Nu har jag liksom knappt ens bitit på dem.

Denna gången ska jag prova akrylen med mall istället för tipp på långfingret. Men det kommer att bli ett jäkla filande för min akryl härdar innan jag ens hinner få ut det ordentligt på nageln så jag får liksom ta det kludd för kludd. Jag lyckas heller inte få någon stor akrylboll på penseln utan bara småkluddar så det tar jättelång tid att göra
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 025
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 950
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp