Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Mina naglar gillar verkligen inte lacket eller borttagningsmedlet. Så här ser de ofta ut om jag haft naglarna målade några veckor 😔
Tips? Jag gillar ju målade naglar!!
Tillägger att jag smörjer 2 ggr om dagen med Essies nagelbandsolja, men blir så här direkt jag tvättat händerna på dagen.

20221117_091809.jpg
 
Mina naglar gillar verkligen inte lacket eller borttagningsmedlet. Så här ser de ofta ut om jag haft naglarna målade några veckor 😔
Tips? Jag gillar ju målade naglar!!
Tillägger att jag smörjer 2 ggr om dagen med Essies nagelbandsolja, men blir så här direkt jag tvättat händerna på dagen.

Visa bifogad fil 105625
För mig är lösningen att ha lack hela tiden. Bra baslack först såklart. Lack skyddar också mot uttorkning upplever jag.
 
Mina naglar gillar verkligen inte lacket eller borttagningsmedlet. Så här ser de ofta ut om jag haft naglarna målade några veckor 😔
Tips? Jag gillar ju målade naglar!!
Tillägger att jag smörjer 2 ggr om dagen med Essies nagelbandsolja, men blir så här direkt jag tvättat händerna på dagen.

Visa bifogad fil 105625
Enda gången mina naglar inte reagerar på nagellack är när jag köper "naturligare" nagellack. Googlade snabbt och såg att jordklok säljer tex.
 
Ja men helt utan lack blir naglarna torra igen menar jag. Jag har även läst tips om att doppa i någon ljummen olja. Eller om man är utan lack över natten massera in riktigt fet creme. Men avfetta ytan innan målning. 💅

Okej, försöker förklara bättre. Målade naglarna en dag med Essies baslack och Essies lack. Efter drygt 5 dagar, tog jag bort och målade om direkt. Med Essies baslack och ett annat lack från Essie. Inga nätter eller dagar med omålade naglar.
Efter 7 dagar, tog jag bort den andra omgången och då såg det ut så här.
 
Okej, försöker förklara bättre. Målade naglarna en dag med Essies baslack och Essies lack. Efter drygt 5 dagar, tog jag bort och målade om direkt. Med Essies baslack och ett annat lack från Essie. Inga nätter eller dagar med omålade naglar.
Efter 7 dagar, tog jag bort den andra omgången och då såg det ut så här.

Ofta upplever jag att problemet är en för stark remover. (Eller att man använder den för ofta.) Själva nagellacket verkar skydda lite från uttorkning, men när man sen tar bort det havererar det lite. Min lösning förr var att ta bort det, olja ett par gånger på kvällen, sova med bra handkräm och sen lacka dem igen nästa dag.

Nu testar jag istället nail wraps, och än så länge har de ju hållit i sju dagar utan att vara i närheten av att behöva göras om. Kan jag få intervallet till 10-14 dagar kan det nog ge naglarna bra ro att få växa därunder.
 
Dag 8 med nail wraps. Vänster har hållit perfekt med bara matt yta, höger har lite slitage i topparna (där jag inte heller lyckades fila av det på rätt sätt, så det borde hålla bättre om man faktiskt lyckats fästa det runt toppen). Kommer lägga nytt överlack nu och hoppas att det håller ett par dagar till. I vanliga fall håller mitt nagellack 4-5 dagar innan det är ordentligt chippat.

Jag har förvisso inte varit lika mycket i stallet som vanligt, men diskar, städar och bygger saker utan att vara det minsta rädd om naglarna. Högerhanden har dessutom ordentligt skiviga naglar sen tidigare. Helt klart lovande!

IMG_20221120_192723.jpg


(Det har inte gått sönder vid nagelbanden, utan det är jag som inte fick dit det så rakt och snyggt från början. :angel:)
 
Ofta upplever jag att problemet är en för stark remover. (Eller att man använder den för ofta.) Själva nagellacket verkar skydda lite från uttorkning, men när man sen tar bort det havererar det lite. Min lösning förr var att ta bort det, olja ett par gånger på kvällen, sova med bra handkräm och sen lacka dem igen nästa dag.

Nu testar jag istället nail wraps, och än så länge har de ju hållit i sju dagar utan att vara i närheten av att behöva göras om. Kan jag få intervallet till 10-14 dagar kan det nog ge naglarna bra ro att få växa därunder.

Använder Depends dip in för torra naglar. Kollat på nailwraps, bara backat på priset. Får kanske testa nån gång.
 
Ofta upplever jag att problemet är en för stark remover. (Eller att man använder den för ofta.) Själva nagellacket verkar skydda lite från uttorkning, men när man sen tar bort det havererar det lite. Min lösning förr var att ta bort det, olja ett par gånger på kvällen, sova med bra handkräm och sen lacka dem igen nästa dag.

Nu testar jag istället nail wraps, och än så länge har de ju hållit i sju dagar utan att vara i närheten av att behöva göras om. Kan jag få intervallet till 10-14 dagar kan det nog ge naglarna bra ro att få växa därunder.

Jag har jättesköra naglar pga sjukdom. Fixar dem max en gng i veckan just för att det sliter så mkt på dem att ta bort lacket, då har jag ändå börjat använda Depends miljövänliga remover, och det är mkt bättre än om jag har vanlig, men inte helt bra... kan dock inte ha dem omålade alls, knappt bara över natten. Så att smörja in med olja och kräm funkar nog inte i praktiken...

Någon som vet av nån riktigt mild och vänlig remover?
 
Använder Depends dip in för torra naglar. Kollat på nailwraps, bara backat på priset. Får kanske testa nån gång.

Ja, de kommer ju med en lite häftig prislapp, åtminstone om man ska ha de som har bra recensioner.

Jag passade på när de var rea, och köpte även genomskinliga som jag kan klippa till ännu fler bitar och använda på bara halva nageln. Det kommer bli en kant tvärsöver, men det syns inte så mycket när man har överlack på (och om man vill ha en färg går det ju att lägga nagellack under och använda nail wrap som skydd för att det ska hålla).
 
Jag vet inte om jag ska fylla på akrylen nu när det är rea eller om jag ska skita i allt vad naglar heter och bara låta dem vara helt nedgnagda och fula
 
Jag går och velar och velar om jag ska köpa grejer på nagelgiganten nu när de har rea men jag kan inte bestämma mig. Jag vill ju ha fina naglar men jag får ju inte skiten att sitta kvar oavsett vad jag gör så då känns det bara som onödig ångest och pengar, samtidigt så hoppas jag ju på att till slut hitta något som funkar
 
Jag går och velar och velar om jag ska köpa grejer på nagelgiganten nu när de har rea men jag kan inte bestämma mig. Jag vill ju ha fina naglar men jag får ju inte skiten att sitta kvar oavsett vad jag gör så då känns det bara som onödig ångest och pengar, samtidigt så hoppas jag ju på att till slut hitta något som funkar

Nu kan jag absolut ingenting om att just bygga naglar, men; det skulle inte kunna vara så att det sitter lite bättre om du inte gör dem fullt så långa? Det blir ju extremt mycket högre belastning på fästytan när den byggda nageln sticker ut mer från den naturliga nageln. Jag tänker att det kan vara värt att inte få exakt den form man har tänkt sig om helhetsresultatet blir bättre så?
 
Nu kan jag absolut ingenting om att just bygga naglar, men; det skulle inte kunna vara så att det sitter lite bättre om du inte gör dem fullt så långa? Det blir ju extremt mycket högre belastning på fästytan när den byggda nageln sticker ut mer från den naturliga nageln. Jag tänker att det kan vara värt att inte få exakt den form man har tänkt sig om helhetsresultatet blir bättre så?
Det sitter tyvärr lika illa när jag gör dem korta 😞
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
621
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 195
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 115
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp