Bukefalos 28 år!

Dagens nagellack!

Visa bifogad fil 110303
Äntligen hade jag lite naglar att måla på! De har varit i uselt skick ganska länge och jag har inte kunnat ha dem målade då de skivat sig och gått av hela tiden, så jag har fått hålla dem väldigt korta.
Det här är ett fynd från en rea-låda. Essie "Social lights". Som alltid är det svårt att fota skimrande lack, men det är en varmgrå färg med massor av kopparskimmer i. Finare än vad jag lyckas fånga på bild! Nu känner jag mig inte lika naken längre. :love:
Verkligen snyggt 🥰
 
Opi, turn bright after sunset
Resizer_16737929154331.jpg
 
Nu har jag äntligen(!) fixat grovjobbet på mina naglar så nu hoppas jag att gnagandet kan minska igen! Skriver hon som ligger och gnager på ena handen och skriver med den andra😑
Provade nya lacket på en nagel också för jag var så nyfiken och det blev coolt! Dock inget lila i det som det skulle vara och så stötte jag såklart till det när jag skulle härda det, men det blev rätt bra ändå
080E2587-7028-4FB8-9A54-CA448E0FE435.jpeg
 
Nu har jag äntligen(!) fixat grovjobbet på mina naglar så nu hoppas jag att gnagandet kan minska igen! Skriver hon som ligger och gnager på ena handen och skriver med den andra😑
Provade nya lacket på en nagel också för jag var så nyfiken och det blev coolt! Dock inget lila i det som det skulle vara och så stötte jag såklart till det när jag skulle härda det, men det blev rätt bra ändå
Visa bifogad fil 111119
Jättefin färg!
 
Bättre, men inte bra. Märkte att jag måste ta en nagel i taget med magneten och härda för annars orkar inte magneten flytta pigmenten ordentligt. Jag behöver nog också en bättre svart för denna är väldigt svårhärdad
Och *PEPPAR PEPPAR* så sitter denna akrylen fast än så länge!
D61C9933-5605-4B48-8FF2-CFC3A5A16336.jpeg
 
Någon som har tips på en riktigt stark top coat som inte krymper när den torkar? Ett plus om den blir riktigt riktigt blank.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
679
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 280
Senast: Sassy
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
861
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 172
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp