Dagens nagellack!

Tre av mina rasade av igår trots att jag inte bitit alls på dem 😞 Jag har provat så många lim nu så jag har tappat räkningen. Inget sitter. Inte ens salongens lim sitter på mina naglar, men deras gel sitter åtminstone så pass bra att den håller fast tipparna även när de lossnar från nageln
 
1000012456.jpg

Vet inte om det blev så lyckat
 
Jag fattar inte varför jag inte ger upp med mina naglar. Varje gång jag för något så säger jag att om inte detta funkar så ger jag upp och skiter i allt, men så går det ett tag och så provar jag något nytt igen 😅 Senaste försöket är från igår och än så länge sitter det iallafall. Jag har experimenterat med bara prepp, grund och lack sista tiden och så hittade jag en kombination som satt helt okej så nu öppnade jag sista tuben med polygel och provade den senaste grunden med den nya polygelen. Den gamla polygelen ville inte härda sist jag använde den så tänker att den nog var för gammal.
Om inte detta funkar så blir det nagelhärdare för att åtminstone försöka få mina naturliga naglar någorlunda snygga och tillräckligt långa för att lacka dem
 
Nästa gång blir sista gången jag fyller på gelén på naglarna på ett tag, men jag har ingen aning om vad jag vill ha för färger eller design :confused: brukar gilla franskt med en twist, men jag kommer inte på något bra eller något jag är sugen på.

Gången efter nästa kommer jag ta bort gelén, pedikyra och lacka med helt vanligt lack. Sen gå hem och invänta förlossning och bebis :heart
 
Jag kämpar fortfarande med gnagandet. Det har blivit mycket bättre, men så fort det blir någon kant någonstans så är jag där direkt och det är sååå jävla svårt att sluta när jag väl har börjat 😫 så när det blir för svårt så tillåter jag mig att gnaga på ett finger och då kan jag oftast låta bli de andra.
Kämpar fortfarande med förlängningarna också trots att jag borde ge upp, men jag vill så gärna ha långa fina naglar 🥺 Nu sist så lossnade några efter ett par dagar och de andra lite efterhand. De sista tre gick inte ens att fila bort för de satt som de var en del av nageln. Alla hade fått samma prepp, men ändå lossnade de andra. Jag fattar inte?!
 
Förra naglarna blev så fula att jag aldrig la upp en bild på dom :D Dels valde jag en ful färg(??) och dels gjorde nageltjejen ett dåligt jobb. Gick tillbaka och fixade, blev bättre men inte bra. Salongen är inte den bästa, utan jag har valt den för att den ligger nära och är billig, och har då haft överseende med skavanker. Men det här var verkligen fult! :angel:

Igår tog jag bort gelén! Helt vanligt nagellack och min egna längd. Inte heller här gjorde nageltjejen ett strålande jobb. Känns så skört och fjösigt, men nu är jag redo för bebis!
 

Bifogade filer

  • IMG_7785.jpeg
    IMG_7785.jpeg
    220,5 KB · Visningar: 59

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 016
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 935
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 652
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp