Dagens nagellack!

Nu var det länge sen jag använde polygel men kommer ihåg det som lite bökigt, väldigt bra att börja med men när man gjort det några gånger så upplevde jag gelen som enklare, speciellt transparent gel. Nu när jag har lite bättre kläm på akrylen tycker jag den är absolut smidigast att jobba med dock, men väldigt svårt i början.

Prova med tipp under polygelen! Då är ju åtminstonde den skarven helt dold. :)

Nagelbitande är skitjobbigt! :( Jag kommer nog aldrig kunna sluta med nagelbitandet helt, men stoppochväx fungerar för det mesta mot omedvetet bitande, men inte alls mot medvetet bitande när fan flyger i mig. Att ha en bra nagelfil med överallt hjälper också. Tungpiercingen (plast) hjälper på så sätt att jag kan pilla med den istället och i värsta fall bita i den. Konstnaglarna hjälper bäst, men då måste de vara helt släta och släpp och kanter måste åtgärdas direkt - annars ryker de.

Nu har jag gjort korta naglar (:eek:) för att minska släpp och slippa åtgärda dem hela tiden, gillar att ha långa spetsiga mest men det gör dem också mer utsatta.

Visa bifogad fil 84938
Wow så magiska! Hur fick du till detta? Hur gör man :bump:?
 
Wow så magiska! Hur fick du till detta? Hur gör man :bump:?
Det är rätt enkelt! Lite pilligt bara. Det är vattendekaler jag använt mig av här (går att köpa på t.ex cdon eller billigt i bulk på ställen som wish):
59725283-112292237-11453-org.jpg


Man klipper bara ut motiven man vill ha, och blötlägger dem i vatten en liten stund.

När de är uppblötta glider de lätt av pappret och så placerar man dem där man vill ha dem bara.

Så länge det är blött på nageln går de att flytta runt som man vill, och det går att blöta upp dem flera gånger om man inte får till det. Man får passa sig så man inte råkar riva sönder dem eller skrynkla ihop dem bara - då de är tunna.

Jag gillar de som är lite transparenta. De flesta verkar funka bäst på vit bakgrund.

När det är torrt behöver man innesluta dem med något. Det bör funka med ett eller två lager topplack. :)
 
Funderar på att göra ett hopplöst försök till att få något att fästa på mina sönderbitna naglar
 
Har så himla mycket glitter som jag vill använda men jag vet aldrig vad jag ska göra med det riktigt. Hade tänkt göra något helt annat men tillslut blev det såhär:
20220306_235829.jpg


Två glitter blev använda iaf! Och ett chromepulver på två naglar med mattlack över en av dem.
 
Vad frustrerande! Hur gör du förarbetet/vad använder du för produkter?
Polygel/baslack/primer av flera olika märken. Har provat typ alla tips och tricks jag har fått men i princip allt släpper. Det enda som suttit någorlunda bra är en bas av nagelgigantens polygel och sedan polygel från Wish ovanpå men även det lossnade ibland. Samma prepp på alla naglar men ändå släpper vissa direkt. Det har någon som sa att vissa kan helt enkelt inte ha gel/polygel utan måste ha akryl men jag kan inte göra akryl
 
Polygel/baslack/primer av flera olika märken. Har provat typ alla tips och tricks jag har fått men i princip allt släpper. Det enda som suttit någorlunda bra är en bas av nagelgigantens polygel och sedan polygel från Wish ovanpå men även det lossnade ibland. Samma prepp på alla naglar men ändå släpper vissa direkt. Det har någon som sa att vissa kan helt enkelt inte ha gel/polygel utan måste ha akryl men jag kan inte göra akryl
Ah! Vad jobbigt det låter! Använder du några produkter från proffsmärken? Med risk för att verka som en vandrande reklampelare så beställer jag alla produkter från Indigo Nails, samma som salongen jag gick till förut använder.

Deras bas till polygel "gelastic ultimoprimo" sitter som berget, speciellt om man ruggar upp nagelytan o kör aceton och en acid primer först. Satt bättre än akryl gör på mig iallafall. Funkar allra bäst med deras polygel men jag har använt det till gel med. Älskade den innan jag blev överkänslig mot allt sånt där.

Det blir kanske dyrt med frakten (polskt företag) om man bara ska testa, jag visste ju redan att hela sortimentet funkade på mig så jag beställde mycket på en gång.

Tipplimmet på zolati sitter också väldigt hårt tycker jag.

Undrar vad det beror på om det är sant att gel funkar bättre på vissa men inte andra? Akryl kräver en bra pensel och en del övning bara sen är det supersmidigt! Transparent pulver + en långsamverkande monomer är lättast ifall du skulle vilja prova. :)
 
Ah! Vad jobbigt det låter! Använder du några produkter från proffsmärken? Med risk för att verka som en vandrande reklampelare så beställer jag alla produkter från Indigo Nails, samma som salongen jag gick till förut använder.

Deras bas till polygel "gelastic ultimoprimo" sitter som berget, speciellt om man ruggar upp nagelytan o kör aceton och en acid primer först. Satt bättre än akryl gör på mig iallafall. Funkar allra bäst med deras polygel men jag har använt det till gel med. Älskade den innan jag blev överkänslig mot allt sånt där.

Det blir kanske dyrt med frakten (polskt företag) om man bara ska testa, jag visste ju redan att hela sortimentet funkade på mig så jag beställde mycket på en gång.

Tipplimmet på zolati sitter också väldigt hårt tycker jag.

Undrar vad det beror på om det är sant att gel funkar bättre på vissa men inte andra? Akryl kräver en bra pensel och en del övning bara sen är det supersmidigt! Transparent pulver + en långsamverkande monomer är lättast ifall du skulle vilja prova. :)
Det är jättestörigt. Vill ha fina naglar men att lägga allt det jobbet bara för att de ska släppa efter ett par dagar är inte värt det.

Jag har inte provat några proffsmärken för jag känner inte till några och har redan lagt så himla mycket pengar på allting så jag känner att det får vara nu. Det märket som har funkat bäst är mobray. Då brukar nästan alla naglarna sitta kvar tills jag gnagar av dem men denna gången släppte alla efter tre dagar trots att all prepp var gjord precis som jag brukar.

Lim har jag bara provat depend och vanligt superlim men det sitter inte för jag gnagar av allting direkt.

Akryl har jag inte provat mer än något billigt skräp men det var jättesvårt att få rätt konsistens och så vill jag inte lägga ännu mer pengar på att köpa allting till akryl och så slutar det med att det inte heller funkar
 
Det är jättestörigt. Vill ha fina naglar men att lägga allt det jobbet bara för att de ska släppa efter ett par dagar är inte värt det.

Jag har inte provat några proffsmärken för jag känner inte till några och har redan lagt så himla mycket pengar på allting så jag känner att det får vara nu. Det märket som har funkat bäst är mobray. Då brukar nästan alla naglarna sitta kvar tills jag gnagar av dem men denna gången släppte alla efter tre dagar trots att all prepp var gjord precis som jag brukar.

Lim har jag bara provat depend och vanligt superlim men det sitter inte för jag gnagar av allting direkt.

Akryl har jag inte provat mer än något billigt skräp men det var jättesvårt att få rätt konsistens och så vill jag inte lägga ännu mer pengar på att köpa allting till akryl och så slutar det med att det inte heller funkar
Jag förstår! Det är riktigt tråkigt när man kämpat för att få det fint och så åker de av direkt :(
 
Jag förstår! Det är riktigt tråkigt när man kämpat för att få det fint och så åker de av direkt :(
Mm. Och mina egna naglar bara biter jag sönder eller så går de av så jag kan inte ha dem långa heller. Har inte riktigt ekonomin att gå och få dem gjorda på salong heller 😞 Fast om jag får dem gjorda på salong kanske jag kan hålla efter själv ett tag om polygelen har något som verkligen sitter fast i nageln att fästa på 🤔
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 025
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 949
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp