Dagens nagellack!

Mina nuvarande. Glittrar helt sjukt mycket!
DED5DAB4-27DA-4163-84E0-51C183A80C83.jpeg
 
Så, nu kan jag uppdatera från mina tidigare superstarka naglar som klarade allt till vad som ny sitter längst ut på fingret: fnasigt, skivande, sprucket fans :(

Gick över till nailwhitner och klarlack i två veckor men har sedan igår gått tillbaka till nagelfolie som håller ihop och skyddar nageln från att bära sig åt som ovan. Jag gillar faktiskt konceptet, tycker det känns smidigt och det går snabbare nu när jag provat ut vilka storlekar som ska gå på vilket finger. Varje stick-on delas till höger respektive vänsterfinger, så jag har till minst två omgångar per karta (och om jag är smart och köper samma färger i överlappande leveranser så har jag ännu fler).
Så blir mina naglar också så fort jag får dem långa. Så har börjat med polygel för jag vill verkligen ha lååånga naglar

Några lager gellack kan stärka naglarna tillräckligt för att de inte ska gå av om de inte är jättelånga. Men om de skivar sig så är ju risken att lacket lossnar med skivan 😕
 
Mina naglar är ironiskt nog som starkast när de är långa. De verkar ha lättare att ta stryk (gå av, spricka, flisas..) när de är korta. Haken med mitt jobb är att de slås av emellanåt, och när de är långa så går de verkligen rätt av när de väl går av..och tumnaglarna tenderar att gå av låååångt ner (nere vid nagelbädden). Så längden på dem varierar väldigt. Just nu ser de ut såhär.

Anyways, dagens färg! "Naughty nautical" från Essie.

20210131_205656.jpg
 
Mina naglar är ironiskt nog som starkast när de är långa. De verkar ha lättare att ta stryk (gå av, spricka, flisas..) när de är korta. Haken med mitt jobb är att de slås av emellanåt, och när de är långa så går de verkligen rätt av när de väl går av..och tumnaglarna tenderar att gå av låååångt ner (nere vid nagelbädden). Så längden på dem varierar väldigt. Just nu ser de ut såhär.

Anyways, dagens färg! "Naughty nautical" från Essie.

Visa bifogad fil 64137
Jättefin färg :)!!
 
Så blir mina naglar också så fort jag får dem långa. Så har börjat med polygel för jag vill verkligen ha lååånga naglar

Några lager gellack kan stärka naglarna tillräckligt för att de inte ska gå av om de inte är jättelånga. Men om de skivar sig så är ju risken att lacket lossnar med skivan 😕
Hur funkar polygel?
Jag har totalt nybörjare när det kommer till naglar, gillar färg på dem, but that's it.
Har blivit sugen på att ha lite längre än de kortklippt jag brukar ha. Skulle vilja ha en liten tipp på några mm.
 
Hur funkar polygel?
Jag har totalt nybörjare när det kommer till naglar, gillar färg på dem, but that's it.
Har blivit sugen på att ha lite längre än de kortklippt jag brukar ha. Skulle vilja ha en liten tipp på några mm.
Jag får inte ordentlig ordning på det. Det är långt ifrån så lätt som de får det att se ut i reklamen kan jag ju säga 😅 Eller så är det jag som är totalt kass :cautious: Det verkar vara väldigt kinkigt med vilka märken som funkar på vems naglar och det är långt ifrån säkert att de funkar med varandra om det är olika märken. Nagelgigantens bara lossnar för mig trots att jag gör allt minutiöst. Just nu har jag mobray med nagelgigantens primer och det tycker jag funkar helt okej på mina naglar. Lossnar någon nagel ibland men inte alls som nagelgigantens som ploppar av på löpande band. Jag har också några billiga från Wish och amazon men har inte provat dem tillräckligt för att säga något. Eller jo! Kom på nu att om jag kör ett tunt lager nagelgigantens och sedan ett lager ur sugar (tror jag den heter) så sitter det. Men de vägrar sitta var och en för sig 😑
 
Jag får inte ordentlig ordning på det. Det är långt ifrån så lätt som de får det att se ut i reklamen kan jag ju säga 😅 Eller så är det jag som är totalt kass :cautious: Det verkar vara väldigt kinkigt med vilka märken som funkar på vems naglar och det är långt ifrån säkert att de funkar med varandra om det är olika märken. Nagelgigantens bara lossnar för mig trots att jag gör allt minutiöst. Just nu har jag mobray med nagelgigantens primer och det tycker jag funkar helt okej på mina naglar. Lossnar någon nagel ibland men inte alls som nagelgigantens som ploppar av på löpande band. Jag har också några billiga från Wish och amazon men har inte provat dem tillräckligt för att säga något. Eller jo! Kom på nu att om jag kör ett tunt lager nagelgigantens och sedan ett lager ur sugar (tror jag den heter) så sitter det. Men de vägrar sitta var och en för sig 😑
Jag tittade på ett par videos på YT och tvekar på att jag har den finmotorik och tålamod som krävs.
Men blev ju inte direkt mindre sugen på att testa samtidigt.. 🙄
 
Jag tittade på ett par videos på YT och tvekar på att jag har den finmotorik och tålamod som krävs.
Men blev ju inte direkt mindre sugen på att testa samtidigt.. 🙄
Jag gör med pappformar. Tycker att plastformarna är jättesvåra så att forma med pensel ovanifrån funkar bäst för mig. Men ja, tålamod behövs 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 025
Senast: Sassy
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 949
Senast: lingonben
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp