Sv: Dagisdags!
Förmodligen börjar ni med 1 timme ett par dagar för att sen vara med på mellis, lunch, lunch och vila, frukost.
De sista två dagarna vecka två är planeringen att barnet ska gå sina tider och föräldrarna ska lämna som om de vore på väg till jobbet, men finnas tillgängliga att ringa in om det är något.
I praktiken brukar det dock bli så här att måndag och tisdag vecka två är barnet sjukt så man får testa av lite om det fungerar att lämna helt både torsdag och fredag eller om man ska ta någon dag till v. 3.
Praktiska kläder som får bli smutsiga är viktigast, galonbyxor och stövlar, extra handskar.
Packa en ryggsäck med två hela inneombyten (om det inte är en smutsgris) lämna den på dagis på måndag och när du tar hem smutstvätten på kvällen fyller du bara på med det som gått åt då slipper du släpa ryggsäcken dagligen. På dagis kan man ha en extra varm tröja om det skulle vara kallt, extra overall (köp en gammal på loppis om du inte har) galonbyxor, några extra handskar och när det är säsong ett par extra skor. Då är det smidigt både för dig och personalen.
Och, MÄRK KLÄDERNA!
http://www.markmaster.no/index.php?lang=se deras stryk-på etiketter är suveräna, min dotter är 22 år och lapparna som jag satte på hennes kläder när hon gick på dagis satt kvar hennes och hennes två bröders dagistid.
Jag märkte allt, även yllesockar och skor med dessa lappar, helt suveräna!
Föräldrar känner inte igen sina barns kläder, men tycker att dagispersonalen ska göra det

hur det ska vara möjligt?
Lycka till med inskolningen det är sällan barnet som har jobbigt med att börja på dagis, det är föräldrarna