Dags för rensning av medlemmar?

Tjôta

Trådstartare
Läste tråden >>Bukefalisterna vi saknar<< på Senior och började kolla lite i medlemslistan.

Av 42800 medlemmar har 22907 inte ett enda inlägg, visst finns det en hel del bland dessa som säkert är aktiva i smyg. Men jag har lite svårt att tro att alla dessa nollare skulle vara nya eller smygare.

Jag har för mig det är sagt att ett nick måste vara inaktivt i ett år för att tas bort, hur längesedan är det det rensades?

Det blir ju svårare och svårare för sådana som vill vara aktiva på forumet att hitta på ett nick som inte redan är upptaget.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Ja men nu finns det många som skapar användare och tillämpar dessa på annonssidan, menar du på fullt allvar att dessa inte får annonsera om de inte skriver i forumet? Annonser reggas inte som inlägg.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Onej, det menar jag inte. Men det kanske är dags att se över medlemslistan.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

What is the Gaucho game where a rider has to stay on a wild horse for 6 seconds ?

Det blir väl inte lättare om man raderar medlemmar så att andra kan använda deras gamla nick?

Ett års inaktivitet innan användaren tas bort är väl vanligt på de flesta forum.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Är det ingen av er som läser vad jag skriver?

Min fråga var ju hur längesedan det var listan kollades och raderades då det finns massor av nollare som inte har någon aktivitet öht sedan de skapades och den aktiviteten var för bra mycket mer än ett år sedan.

Skogstrollet:
Om man registrerat ett nick som man aldrig använt så är det knappast förknippat med någon, eller hur?
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Med den där attityden tappar jag all lust att överhuvudtaget diskutera med dig. Jag läser alldeles utmärkt, det kanske är du som skriver otydligt... :mad:
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Men borttagandet av inaktiva medlemmar sker väl automatiskt?

(Om jag nu fattat vad det är du är ute efter. Är inte helt säker på den saken)
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Det sker inte automatiskt, Gunnar går igenom registrena ett par gånger per år och sanerar manuellt. Tror att senaste rensningen var i våras eller på försommaren.

När Gunnar får tid så kommer nästa rensning.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Onej, det menar jag inte. Men det kanske är dags att se över medlemslistan.

Ja men fortfarande så kan många användarnamn vara högst aktiva även om dessa inte skriver i forumet, det är bara trådar och inlägg i forumet som reggas och dessa användare med 0 inlägg kan vara sådana som bara annonserar och det ser man inte i profilen.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Det är nu några månader sedan jag senast rensade bort de användare som varit inaktiva, dvs de som inte loggat in, på över ett år.
Jag har nu rensat igen, vilket inneburit att några tusen användarkonton tagits bort.
Många av de som tagits bort är tyvärr sådana som skrivit både få och ibland väldigt många inlägg, tråkigt när användare som varit med åtminstone från 2001, och kanske skrivit över 10000 inlägg, väljer att inte logga in längre, men de kanske bara har skapat ett helt nytt användarkonto ;)

Många användare som ofta är inne och läser väljer att inte skriva alls och ännu fler skapar inte ens ett användarkonto. En del kanske inte läser på forumet utan de är bara intresserade av att läsa och/eller lägga in annonser eller använda andra delar av Bukefalos än forumet. Självklart finns det ingen anledning att då radera deras användarkonton för att de inte har några inlägg på forumet.

Dessutom har jag känslan av att det nästan varje vecka är någon som hör av sig till mig och undrar varför de inte lyckas logga in, då anledningen är att de inte loggat in på över ett år och kontot därför raderats. Jag ser därför ingen anledning att förkorta tidsgränsen på ett år och börja radera användarkonton tidigare.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Ja men fortfarande så kan många användarnamn vara högst aktiva även om dessa inte skriver i forumet, det är bara trådar och inlägg i forumet som reggas och dessa användare med 0 inlägg kan vara sådana som bara annonserar och det ser man inte i profilen.

Så fort du loggas in visas att du gjort en aktivitet och då är kontot aktivt!

Det var ju de inaktiva kontona jag frågade om :confused:
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Det är nu några månader sedan jag senast rensade bort de användare som varit inaktiva, dvs de som inte loggat in, på över ett år.
Jag har nu rensat igen, vilket inneburit att några tusen användarkonton tagits bort.
Många av de som tagits bort är tyvärr sådana som skrivit både få och ibland väldigt många inlägg, tråkigt när användare som varit med åtminstone från 2001, och kanske skrivit över 10000 inlägg, väljer att inte logga in längre, men de kanske bara har skapat ett helt nytt användarkonto ;)

Jag förstår att du tycker det är trist när användare som varit med länge väljer att "avsluta" sitt konto, många av dessa som tidigare varit aktiva saknas ju.

Många användare som ofta är inne och läser väljer att inte skriva alls och ännu fler skapar inte ens ett användarkonto. En del kanske inte läser på forumet utan de är bara intresserade av att läsa och/eller lägga in annonser eller använda andra delar av Bukefalos än forumet. Självklart finns det ingen anledning att då radera deras användarkonton för att de inte har några inlägg på forumet.

Att vissa väljer att bara läsa är jag medveten om och det skrev jag ju i mitt första inlägg. Min undran var ju om de inaktiva kontona och loggar man in för att läsa/sätta in en annons är man ju inte inaktivt

Dessutom har jag känslan av att det nästan varje vecka är någon som hör av sig till mig och undrar varför de inte lyckas logga in, då anledningen är att de inte loggat in på över ett år och kontot därför raderats. Jag ser därför ingen anledning att förkorta tidsgränsen på ett år och börja radera användarkonton tidigare.

Att du ska förkorta tidsgränsen har jag inte begärt och tänker heller inte göra.
Om ~1/v hör av sig gör det mindre än 1% av de över 5600 du raderade den här gången.
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Så egentligen räcker det att man loggar in en gång var 364 dag utan att man skriver något för att användarnamnet/kontot ska fortsätta att gälla? Har jag fattat det rätt nu?
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Jag känner minst två personer (kanske fler) som har ett användarnamn för att komma åt vissa funktioner på Buke men som aldrig skriver.
En av personerna läser nästan allt som skrivs men har aldrig någonsin gjort ett enda inlägg.


Vilket användarnamn är det du vill ha som är upptaget av en som aldrig använder det?
 
Sv: Dags för rensning av medlemmar?

Om de använder vissa funktioner loggar de in, eller har du missat det?

Det gör ju inget om du läser tråden innan du kommer med onya invändningar.

Jag skulle hemskt gärna ha ditt, det förstår du väl (eller helst inte) :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 940
Senast: cirkus
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp