dagsrapport!!!

R

Rallebralle

Scilla fick CAGCIB o blev BIV!
Marrakech fick sitt CACIB

Mkt bra bedämnningar från båda Alva o Eric.....han skrev förresten så här på Marres : Sweet, HORNY scorpio boy....

:o :o :o :o :angel: :angel: :angel:
 
Jag åkte dit i tron om att Marre o Scilla kunde sitta i en dubbelbur tillsammans...MOHAHAHAHHAHAHAH...
där fick jag ,det var bara att skulle bränna på henne så fort jag installerat allt i buren.... :smirk:

det var bara att börja möblera om,som tur är har jag sytt ett av mina dubbelskynken på så sätt att man kan dela av det till två enkelburar...jag är så smart!!! :D :p

Men han var så kåt på ALLT som rörde sig.... :smirk:
pinsamt när ALLA såg det oxå...tom Eric .R
:angel: :angel: :angel: :angel: :angel: :angel: :angel:
 
:o Men roligt att dom båda fick priser och fina bedömningar! Synd att jag inte var där :( var utställningen i övrigt godkänd?
 
Nääää....?? Säj inte så! Då får jag ju dåligt samvete :crazy: Om det bara var bättre info. om vart det var så hade jag vart där...Jag hittade verkligen inte :o Men men..det kommer ju fler chanser!! Lussebullarna var säkert jätte goda btw :)
 
Jag hade jättesvårt att hitta jag oxå...... :smirk:
Det var inte skyltat nånstans....... :crazy:

o jaaaa, bullarna var goda.... :smirk:
 
CACIB är förkortning av:
Certificat d'Aptitude de Championnat International Beauté

CAGCIB är förkortning av:
Certificat d'Aptitude de Grand Championnat International Beauté

Det är namn på två olika cert som delas ut i två olika bedömningsklasser. Klasserna och certets namn är beroende av vilken titel katten tagit. Om katten exempelvis tävlar om CACIB så har den redan tagit titeln Champion och kommer efter att ha erövrat tre CACIB av tre olika domare i minst två länder, att vinna titeln Internationell Champion.
Endast ett cert per klass delas ut och det är alltså klassvinnaren som vinner certet.

BIV är förkortning av:
Best in Variety
På svenska, Bäst i Variant eller Bäst i Färg.

Här tar dommaren ut den katt som enligt dem är bäst. Alla kastrater i samma färgrupp tävlar om BIV Kastrat och alla fertila om BIV Vuxen. Även ungdjur och junior tävlar om egna BIV:ar. Dock krävs minst tre katter för att BIV ska tas ut.

Kanske blev detta lite väl detaljerat och kronligt men håll till godo :)
HD
 
En av de blåa hanarna som Scilla gick mot i BIVet blev senare BIS..... :D :D :D,det var hon o två blåa hanar som dessutom är halvsyskon...men det var hon som var bäst :love: :love:
När de skulle ta ut till nominering så var det dock en sorrelbrutta från DK som slog ut Scillsipie....
Vi kom två där,framför en Somali o en rexkisse.
 
Ett litet sent Grattis!! :banana:

Förresten tycker jag Erics bedömningar kan vara hejdlöst roliga att läsa :smirk:
 
Tack....
angående hans bedömningar så borde man få minst en rosett om man överhuvudtaget kan tyda dem.... :smirk: :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp