Dagstorp 31 Maj

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare iiddaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 75
  • Visningar Visningar 6 401
Sv: Dagstorp 31 Maj

Kan glädja alla som tror att det är slut med fälttävlan i Sverige (enl tidigare tråd pga stort bortfall av starter från ett visst stall) att det kommer 6 hästar från ovan nämda stall till Dagstorp Så nu får det f-mej va fint väder :cool:

6 bara:eek:: ja, jag har hittat min gamla regnjacka (i en ikeapåse m sovsäck, skitiga kängor etc), undrar hur...:cool: tar med den, sist den var med var på SM -06... vad jag minns bringade den både sol o lite annan glädje! :angel:

ps, enligt våra källor så skall det inte komma en droppe regn i helgen..

Kan glädja alla som tror att det är slut med fälttävlan i Sverige (enl tidigare tråd pga stort bortfall av starter från ett visst stall) att det kommer 6 hästar från ovan nämda stall till Dagstorp Så nu får det f-mej va fint väder :cool:

Det blir säkert sol, jag & regnbyxorna ska ju inte med. :angel:

Istället ska jag spendera helgen inomhus, söndagen på förbundets stämma. Enligt TV4 ska det bli 25 grader här uppe på söndag. Kul. Verkligen.

:devil:

...sist den var med var på SM -06... vad jag minns bringade den både sol o lite annan glädje! :angel:

SM -06, aldrig har det varit så varmt (eller var det för man sprang så mycket?) & så många otäcka flygande saker! Rida med en stor gren med löv över rumpan, why not? Men så var han ju OS-häst också den där brassen... ;)

*trådkaaapning*

Det blir säkert sol, jag & regnbyxorna ska ju inte med. :angel:

Istället ska jag spendera helgen inomhus, söndagen på förbundets stämma. Enligt TV4 ska det bli 25 grader här uppe på söndag. Kul. Verkligen.

:devil:

menom du stannar i den där stan där uppe i obygden så slipper vi säkerligen regn här :angel:

Jag kollar inte SMHI idag.. det ändras för många ggr innan dess :mad:

Men Hallå!!!

Var är resultaten??? Hemsidan är helt blank på den raden, finns inte ens en startlista :confused:

Men Hallå!!!

Var är resultaten??? Hemsidan är helt blank på den raden, finns inte ens en startlista :confused:
Startlistan försvann nog när de upptckte att den saknade domarpauser. :angel:
Resultaten kommer väl när tävlingen är slut. :idea:
Den var långt från slut när vi körde. Hrm ngt gick himla fel.
Nåja sen körde de ju stilbedömning så det får vi väl vänta med att veta.

annars brukar vi i Skåne ha bra resultatlistor där man ser resultat fr dress resp hopp utan att klicka runt som en galning :p

Skämtåsido. Ingen rolig dag...
Mini mådde inte bra och var hemsk. Vincent och Tilda fick 51 straff i dressyren :bow: men sen brast det i hoppningen där han blev för stark och vägrade ut sej på hinder 7. :crazy:

Lukas gick bäst. Riktigt bra dressyr men inga poäng. Domaren kritiserade hans gång sådär 10 ggr i kritiken. Fin annars. Ett missförstånd i terrängen när det var en lastbil vid hindret så där fick hon lägga en volt för att komma bättre till men sånt händer.

Sämst var dock inte resulataten ... :eek:

Stilfälttävlan är ju lite speciellt, vi hade fullt pådrag i domarkuren härom veckan....

Men trots? manuellt system hade vi det preliminära komplett anslaget 3 min efter sista i mål :devil:

Va fint :bow: speciellt den "vite missilen" ;)

Men jag vill veta hur det gick !!!!!

Haha, jag kan hjälpa dig med resultaten på den **-iga ;)

1. Caroline - Katitzie
2. Agnes Stolth - Sparkling Girl
3. Moa Kulle - Lillefot
4. Helene Emond - Minigårdens Mowgli
5. Camilla Saebo Hansen - Bravehart
6. Ebba Rosendal - Bugatti
Anna Bredberg - Calabash
Sofia bekker Lassen - Jessie

Grattis!

Och tack för hjälpen!
Vet du om 6:an hade några hinderfel i terrängen?

Ebba hade 40 straff på hinder.
Felen kom i slutet och hon hade klarat de flesta svårigheter utan problem. Synd, det var en fin runda på g! :)

Grattis! Jag såg lite hinder i den CNCP**-klassen, gud vad banan såg rolig ut :love:
Blev hur sugen som helst, kanske inte med pluttponnyn, men med min storhäst, eller nån superponny :p

*kl*

Red P80, första fälttävlan i år, har bara gått dressyr och några hoppkval innan i år. Hade nog bästa dressyren för dagen, 38 straff. Sedan klantade jag och ponnyn mig ungefär lika mkt i hoppningen, 2 ner där. Låg dock fortfarande i ledning inför terrängen :angel:
Men där klantade jag mig totalt, vi hade en kombination på V-båge, jag kom i fel galopp, skulle ta upp för att hinna svänga, då blev det korsgalopp, obalans, för dåligt tempo och pannkaka av alltihop. Ett stopp. Sen skulle jag göra en ny anridning, men hamnade på fel sida skogen och tänkte inte på att där inte var någon stig igenom :angel: så vi fick fixa en egen och sicksacka mellan några träd.
Men bortsett från det där stoppet var det nog den bästa terrängrunda vi gjort, inte ett enda felläge, tveksamhet eller konstigt språng. Rolig bana med alldeleds perfekt svårighet för oss just nu! :love:
Och kondisen som jag var lite orolig för ef konditionsjobbet blivit lite lidande var inga problem, han kändes inte ett dugg trött in i mål. :)

Stilfälttävlan är ju lite speciellt, vi hade fullt pådrag i domarkuren härom veckan....

Men trots? manuellt system hade vi det preliminära komplett anslaget 3 min efter sista i mål :devil:

hrm det berodde def inte på datasystemet som du antyder.. snarare mycket annat mänskligt.

Som sagt ingen som var där är förvånad att det inte funkade med resultaten .. hrm :o

Va fint :bow: speciellt den "vite missilen" ;)

Missil o missil...:grin: såg väl lite trött ut tyckte jag...:angel:

Men jag gillar ju "blondien" som kom först!:love: Man borde få extra stilpoäng när man kan travhoppa ett vattenhinder i **-igt!:devil:

Och om jag inte är helt ute o seglar så är den ponnyn "skolad" i vår klubb?

ja nu vet jag ju inte om de sista kommit i mål än......eftersom när vi åkte 17.30 så hade bara lätt klass i princip börjat :eek:
Första gången som man kännt att man nästan somnat på en fälttävlan :crazy:
Synd om både tävlande och arrangör. Annars en jättefin tävlingsplats och trevligt folk. Synd när det blir en sån segdragen historia.
Vill se resultaten nuuuu eftersom man inte kunde se live......

ja nu vet jag ju inte om de sista kommit i mål än......eftersom när vi åkte 17.30 så hade bara lätt klass i princip börjat :eek:
Första gången som man kännt att man nästan somnat på en fälttävlan :crazy:
Synd om både tävlande och arrangör. Annars en jättefin tävlingsplats och trevligt folk. Synd när det blir en sån segdragen historia.
Vill se resultaten nuuuu eftersom man inte kunde se live......

AH:s hästar kom hem med två plac, en i deb o en i lätt. halv 9 var AH på väg hem och då väntade fortfarande de aktuella pristagarna på resultatlista PÅ PLATS!

Annars tyckte jag Dagstorp var rätt vilsamt:angel:, sola och FIKA vid hoppbanan (var en häst inne var 5e minut kändes det som) så vi slapp stressa upp oss i vilstolarna, Sen då terrängen äääntligen startade så ..i ** kom väl nästan alla runt, de såg fräscha ut "gamla motståndarna". Då satt vi vid vattenhindret, åt glass, drack kaffe och skrek oss hesa! :cool:

Men sen i lätt tyckte jag det blev fler o fler som kom skrittande ut ur skogen... Debutant har jag bara hört via telefon, då var vi hemma sedan länge, med bra för mycket rödfärg på armarna kan jag hälsa!!:grin:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 435
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lutar åt att jag och tioåringen "blir fast" i Mora en helg i början på maj :) Vad kan vi hitta på för skoj? Något som är gott...
Svar
10
· Visningar
277
Senast: Trott
·
Fritid Jag ska tävla hund på Gotland i maj men kommer ha några dagar över för att turista på. Har med en treåring men tänker oss vandring...
Svar
12
· Visningar
474
Katthälsa Maja är visst kräsen av sig. Köpte Applaws kattungemat och enligt henne var det snudd på oätligt. Om någon av de andra två äter duger... 2
Svar
25
· Visningar
1 415
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V