Bukefalos 28 år!

Dålig andedräkt efter operation

Piek

Trådstartare
Som jag skrev i min tidigare tråd så har lill tjejen dragit ut två tänder och även slipat bort lite av "tandköttsbenet" för att hörntanden skulle få plats. Det var nu ca tre veckor sen.
De senaste dagarna tycker jag att hon har fått väldigt dålig andedräkt och funderar vad det kan bero på?

Hon äter som en häst, är lika pigg och busig som vanligt, verkar inte ha ont och är vad jag kan bedöma inte röd eller inflammerad där ingreppet gjorts. Lite rödare är det där de slipat i tandköttet men det lär ju vara en läkningsprocess också.

Har pratat med veterinären som självklart inte kunde säga vad det berodde på men tyckte jag kunde avvakta och hålla koll så att hon inte verkar må dåligt eller ha ont. Men jag är NOJIG!
Så är det någon här som har nån teori om jag bör vara orolig eller inte? Det är 10 mil in till veterinären så jag känner inte för att åka in "i onödan"...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 758
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Ela
·
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
2 022
Senast: annie_cool
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 120
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp