dålig passform på ridbyxor?

A

anna210

är det jag som är konstig eller är det kass passform på ridbyxorna? :o
Provade ridbyxor för ett tag sedan av olika märken bla eurostar, pikeur o jacson.
Antingen var de alldeles för smala i midjan och lagom över baken ELLER lagom i midjan och för stora över baken :(
Någon mer med samma problem? :p
Har normalt st 36 -38 i vanliga byxor men det kan jag absolut inte ha i ridbyxor - måste ha större.
Snacka om att det är deprimerande att köpa ridbyxor! :crazy:
Köpte till slut ett par jacson -det var de enda som var hyffsat lagom - lite små i midjan men prefekta i övrigt...
 
det är sant.
jag är riktigt liten och smal. 161/47
men jag uplever de små i midjan ändå.

du kanske får leta och prova olika märken?

hoppas du hittar några bra ngn gång!
 
Man brukar ofta få köpa åtminstone en storlek större i ridbyxor än vad man har normalt. Hemskt deprimerande :cry:
 
är det jag som är konstig eller är det kass passform på ridbyxorna? :o
Provade ridbyxor för ett tag sedan av olika märken bla eurostar, pikeur o jacson.
Antingen var de alldeles för smala i midjan och lagom över baken ELLER lagom i midjan och för stora över baken :(
Någon mer med samma problem? :p
Har normalt st 36 -38 i vanliga byxor men det kan jag absolut inte ha i ridbyxor - måste ha större.
Snacka om att det är deprimerande att köpa ridbyxor! :crazy:
Köpte till slut ett par jacson -det var de enda som var hyffsat lagom - lite små i midjan men prefekta i övrigt...

När jag skulle köpa ridbyxor så provade jag ett par Equilibre (rätt namn?)... Perfekt benlängd, perfekta i midjan, MEN stora över höfterna och baken. Det såg fruktansvärt ut (och dessutom var de RÖDA!!!), så det bidde inga Equilibre. CRW Exclusive är tajta runt benen, för korta i benlängden, men lagom i midjan... till följd att jag fick köpa ett par storlekar för stort för att få rätt på benlängden och sedan sy in midjan...
 
Det där känner jag igen. Alla ridbyxor är på tok för stora över baken........eller så har vi för små rumpor :idea:
Jag vill inte ha ridbyxor som hänger halvvägs ner till nävecken.
Eller är det för rund om midjan jag är kanske???

:D :rofl: :D
 
HI!HI!
Man ska nästan vara formad som ett bi... Ingen midja och stor rumpa... och så för det mesta korta ben... ;)

Så bra att just min kropp är konstruerad så... Synd bara att man inte är nöjd iaf... Hade jättegärna haft hängröv i mina ridbyxor istället... :crazy:
 
Försök hitta ett par ridbyxor om du är en sk lagom rund tant på 166 cm....
Och som inte vill ha svarta eller någon annan tråkig färg, utan också vill ha byxor med ärtig färg. Ohh, vad jag saknar mina rosa-lila ridbyxor.....
 
Härligt att höra att det är fler som har problem med ridbyxorna! Kände mej något desperat när jag hade provat mej igenom ALLA märken i en välsorterad ridsport affär, i prisklasser från jättebillig till jättedyr. De enda byxor jag provat som passar någotsånär är Eurostar Sarah, de har hög dressyrmidja och ganska tajta över baken (fast de kostade 1700:-, lite dyrt för en fattig student). Annars är de flesta helt klart för tajta i midjan i förhållande till stussmåttet... :(
MEN, är man liten och smal (är själv 1.55/44) kan man prova centilongstorlekarna, de brukar vara smalare över höfterna. Tyvärr blir ju urvalet inte lika stort då... Man kanske borde skriva och klaga till byxtillverkarna, eftersom det verkar vara så pass många som har samma problem? :D
 
Hm, mitt problem är tvärtom. De byxor jag provar är stora i midjan, små över rumpan & alldeles för långa. (Låter som om jag väger 150 kg o är en tvärhand hög, :crazy: men så är inte fallet.)
Har hittat ett märke som passar mig; Mountain horse. Inte långt ifrån att jag grät blod när mina gamla byxor tackade för sig. Hoppade av glädje när jag hittade ett par ensamma M H byxor på rean för 400:- :banana: sen hittade jag faktiskt till min förvåning även ett par eurostar som passade. Det var bara att ta fram plånboken & betala. Lika bra att passa på när man väl hittar byxor som passar. :bow:
 
Hej! håller klart me! ja har fyra par ridbrallor och alla e helmysko i formen! lagom i vaderna, men låren och baken e jätte"säckiga"... :crazy: :o...själv tycker jag inte att det är så jättefint, så vi får se om det går å krympa d i tvätten, annatrs får man väl sy in d... :smirk:...
 
Har väl haft tur med mina braller.
Köper på Mustang,där finns mycket att välja på. :rofl:
 
nu har jag ridbyxor som passar bra men hade förr ett par helskodda som var för korta i benen och aldeles för stor i midjan och baken :crazy:
 
jag måste vara lika konstig som dig :D
har försökt hitta ett par helskodda nu
och hittar inget som sitter bra :cry:*jobbigt*
hade ett par helskodda som höll i 15 år :love: :bow:
men dom har gjort sitt,så det är väl bara o leta vidare :p
(så du är inte ensamn ;))
mvh/Arabizar
 
Jag som knappt kan hitta vanliga byxor som passar har ett helvete med ridbyxorna. Är 182 cm lång och har långa ben, väger 58. Brukar behöva 36-38 i bredd och inte ens jättestorlekarna är lagom långa.
 
mn d som gör ridbrallor verkar inte ha en susning om verkligheten. De är kanske som de flesta icke hästmänniskor och tror att man får en jätterumpa av att rida, men så är inte fallet...va på ridläger i två veckor och snacka om muskler man fick!:eek: Har aldrig i hela mitt liv trott att ridning gav sån snygg mage :smirk: ;):angel:. I viklet fall som helst så har jag ett par helskodda. för stor rumpa och lår mn lagom i vaderna :confused: :confused: :confused:. Fattar inte hur d gör ridbyxor...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält...
2
Svar
36
· Visningar
4 661
Senast: Millz
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 329
Senast: Rimfaxe
·
Äldre Fick för mig för ett tag sedan att jag behövde ett par nya ridbyxor. Åkte lite spontant till Börjes och provade mig igenom alla oskodda...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Kamomilla
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Barn och djur
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp