Dåliga kombinationer

Oj, kom på en kombination som jag inte provat men bara vet är vämjelig: vaniljsås med strössel. När jag var liten åt en klasskamrat det som mellanmål. Hon hade sopptallriken full och slevade njutande i sig med sked.

På samma tema kan jag säga att rostade mackor med smör och strössel inte heller är någon höjdare. Fick detta till kvällsmat på ett ridläger när jag var liten och det var sannerligen en riktigt dålig kombination.
 
Jag "vann" en gång, här på Buke (ett första och ett sista...) en omröstning om gräsligaste matkombinationen och även om JAG ännu minns den som himmelskt god, tyckte alla andra att det var gräsligt. Som barn och tonåring åt jag ofta långfil med (varm) varmkorv (i bitar) och sen strösocker ovanpå. MUMS säger jag men jag fick konstigt nog aldrig medhåll.....
 
Nej men åh!
Kummin är ju gött! Spiskummin däremot. Blä.

Min mamma har nyss läst att spiskummin ökar förbränningen, och försöker därmed äta en matsked i yoghurt två gånger om dan. Det är förskräckligt äckligt.

Men - jag provade samma dos i en sked ketchup, och det var faktiskt riktigt gott. Jag är inget större ketchupfan, äter det egentligen bara till pyttipanna och stekt ägg och kanske till någon korv ibland, men det kändes som en rimligare kombo än yoghurt och spiskummin...
 
Jag "vann" en gång, här på Buke (ett första och ett sista...) en omröstning om gräsligaste matkombinationen och även om JAG ännu minns den som himmelskt god, tyckte alla andra att det var gräsligt. Som barn och tonåring åt jag ofta långfil med (varm) varmkorv (i bitar) och sen strösocker ovanpå. MUMS säger jag men jag fick :crazy:konstigt nog aldrig medhåll.....
Annars verkar fil och falukorv vara poppis i de trakter du kommer ifrån.
 
Kalaspuffar och macka! Har inte ätit det sen jag var liten, men minns fortfarande hur konstigt allt blir... :down:
 
beställde en gaspacho (stavning?) på en restaurang.
In kom en skål varm tomatsoppa med en stor klump VARM riven gurka i det. till det "vitlöksbröd" halvkall toast med lite pressad vitlök på....
tomatsoppa+varm gurka = ej sannt
 
Tex Mex tomatsoppa och dricka apelsinjuice till... Kombinationen gör att det smakar kattpiss i munnen typ :turd:
 
När ni skriver om att det smakar tvål så kommer jag ihåg en annan händelse som är en dålig kombo!

Nämligen godisformad tvål :o

Vi hade några vänner hemma på filmkväll och hade ställt fram godisskålen. Jag hade dock råkat lägga i den godisformade tvålen för jag trodde ju det var godis.
En av vännerna tar en bit och börjar tugga. Helt plötsligt flyger hon upp ur soffan och ser ut som hon har fått rabies. Skum i hela munnen. Hon spottar i händerna och springer mot toan och ropar samtidigt att det är ju tvål!! :rofl:

Hon trodde vi lurat henne med flit men jag trodde verkligen det var godis, det såg ju ut som det. Vanliga karameller i papper :p

Så tvål borde inte klä ut sig till godis :D
Påminner mig om när jag för några år sedan hade köpt sånna här badbomber som ligger i pappersformar och har små rosor på sig. När mamma bjöd grannarna på kaffe hade hon dukat upp dem och då de är lite stora delades de med kniv och iaf en hann bli provsmakad innan tabben upptäcktes. :rofl:
 
Nyponsoppa och gin. Hjälpte inte heller att spä ut med lite hallonsaft.

Men det är lustigt det där med kombinationer och förväntan på vad saker ska smaka. Säger jag yoghurt+ketcup+senap så rynkar väl de flesta på näsan, även jag själv spontant, men som typ hamburgerdressing funkar det faktiskt helt ok.
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 878
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 697
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp