Dåliga kombinationer

Att det är så många som inte tycker om koriander? Det är ju sjukt gott och faktiskt lite beroendeframkallande :d

Däremot kombon ägg och ketchup :yuck:. Det funkar verkligen inte!
Sen jag kom över min korianderfobi är jag helsåld! Korianderpesto:d

Ägg med ketchup har jag aldrig kommit på tanken att äta ihop, men det borde kanske funka(tänker full english, typ(OBS utan bönor i söt tomatsåsOBS))?
 
Sen jag kom över min korianderfobi är jag helsåld! Korianderpesto:d

Som att äta en sådan här. Färdig pesto i fast form, säkert grym koriandersmak.
330056.jpg

Ägg och tabasco är perfekt och chilisås och ägg funkar också. Ketchup är inte så gott till något alls däremot.
 
Har ni varit med om några dåliga kombinationer? Det kan gälla vad som helst. Vi kunde skriva dem här så ingen annan råkar illa ut, tänkte jag. Eller om någon vill testa en dålig kombination. :idea: :D

Jag har råkat ut för en dålig kombination, som jag minns just nu: Morot och Pepsi cola. :yuck: Prova gärna om ni inte tror mig. :angel:
Jag hade något mörkt i glaset och trodde att det var vin. Hällde i lite mer vin. Det mörka i glaset var mörkt öl.

Den kombon var inte god.
 
När jag var liten hade jag stor matexperimentlusta som understöddes av min mor, som tillät mig att prova alla möjliga och omöjliga kombinationer. Jag kom då fram till att knäckebröd och ketchup inte var en hit men att vaniljglass med stekt bacon var det. Har dock inte provat i vuxen ålder, så jag kan inte vidimera smaktesterna anno dazumal :)

Är det någon som törs...?
Jag har ätit bacon och choklad :D
 
Jag har ätit bacon och choklad :D
Jag har gjort baconfudge - jättegott :) !

Och, ja, denna tråden inspirerade mig till att göra böndipp på svarta bönor, lök, vitlök, spiskummin, lime, chilipeppar, svartpeppar, salt och.....KORIANDER... Det vattnade sig i munnen på mig när jag började skära den! Gott med nacochips :d !

För övrigt är stekt ägg och salsa en god kombo.
 
Råkar jag smaka nåt med koriander i så skriker min hjärna: Död råtta!! :wtf::yuck:
Innan jag kom på vad det var... :angel:
Ja, det smakar verkligen död. Död eller mögel. Jag får samma chock som du om jag råkar äta det, det smakar så ruttet liksom bara.
 
Jag förstår mig inte på Amerikanarnas kärlek till Jordnötssmör och gelé - Peanut Butter and Jelly. SÅ äckligt!!! Peanut Butter ensamt är jättegott och gelé kan jag väl äta också, men tillsammans, i burken.... :wtf:
 
När ni skriver om att det smakar tvål så kommer jag ihåg en annan händelse som är en dålig kombo!

Nämligen godisformad tvål :o

Vi hade några vänner hemma på filmkväll och hade ställt fram godisskålen. Jag hade dock råkat lägga i den godisformade tvålen för jag trodde ju det var godis.
En av vännerna tar en bit och börjar tugga. Helt plötsligt flyger hon upp ur soffan och ser ut som hon har fått rabies. Skum i hela munnen. Hon spottar i händerna och springer mot toan och ropar samtidigt att det är ju tvål!! :rofl:

Hon trodde vi lurat henne med flit men jag trodde verkligen det var godis, det såg ju ut som det. Vanliga karameller i papper :p

Så tvål borde inte klä ut sig till godis :D
 
Upptäckte precis en dålig kombination: Fiskoljekapslar och kaffe.
(Tips: Ta Omega 3 långt innan du dricker något varmt.)

Oj, kom på en kombination som jag inte provat men bara vet är vämjelig: vaniljsås med strössel. När jag var liten åt en klasskamrat det som mellanmål. Hon hade sopptallriken full och slevade njutande i sig med sked.
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 698
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp