Dåliga kombinationer

Pizza (eller vilken maträtt som helst) där man haft i parmesanost innan man värmt maten. :yuck: Varm parmesan borde förbjudas, luktar ju päckel.
 
Jag vill bara tillägga, i korianderdiskussionen, att en bekant liknande att äta koriander med att äta bärfis. För honom är det tydligen den rimligaste jämförelsen (jag ställer mig inte bakom den liknelsen dock, det är sällan jag äter bärfis liksom :D)
 
Micro-ugn och flaska med fruset blod. Tyckte de räckte med att ta av korken och jag var jäkligt sen till viltspårskursen. Det kom ett, nästan lite hemtrevligt, "BOPP!" från micron som jag hörde när jag stod i källaren och packade resten av grejerna som skulle med.
 
Micro-ugn och flaska med fruset blod. Tyckte de räckte med att ta av korken och jag var jäkligt sen till viltspårskursen. Det kom ett, nästan lite hemtrevligt, "BOPP!" från micron som jag hörde när jag stod i källaren och packade resten av grejerna som skulle med.
Micro och (för) löskokt ägg som skulle liksom bli lite mer klart. Poff och storstädning av micro.
När idén kom upp att testa att micra en kokosnöt blev det stopp. Det får bli sista körningen med en micro som skall kasseras, och utomhus, tack.
 
Micro-ugn och flaska med fruset blod. Tyckte de räckte med att ta av korken och jag var jäkligt sen till viltspårskursen. Det kom ett, nästan lite hemtrevligt, "BOPP!" från micron som jag hörde när jag stod i källaren och packade resten av grejerna som skulle med.

Åh, det påminner om min syster för några år sedan :meh:

Hon var på besök och skulle micra en minibaguette tyckte hon till frukost när jag sov. En sån där som är halvbakad och man ska ha in i ugnen i 10 min.
Hon läste dock inte instruktionerna uppenbarligen och började värma den i micron. Inte heller slutade hon fastän det STANK bränt och vidrigt.
Jag vaknade av doften :yuck:

Det slutade med att vi fick köpa ny micro för den andra slutade inte lukta vedervärdigt.

Så tänkte ni testa och se OM det skulle gå att micra en sån baguette så låt bli...
 
Så tänkte ni testa och se OM det skulle gå att micra en sån baguette så låt bli...

Jag micrade ett fruset muffins en gång, skulle tina upp det men hade på högsta värmen + för lång tid så det blev till kol rakt igenom, rök bolmade ut genom fönstret och folk som gick förbi undrade vad som hänt. :o
 
Att det är så många som inte tycker om koriander? Det är ju sjukt gott och faktiskt lite beroendeframkallande :d

Däremot kombon ägg och ketchup :yuck:. Det funkar verkligen inte!

Ägg och ketchup gillar jag! Stekt ägg med ketchup, och ketchup till omelett är jättegott!

Sällar mig dock till dem som inte gillar koriander - fast av någon anledning går det bra i tabbouleh.
 
Ägg och ketchup gillar jag! Stekt ägg med ketchup, och ketchup till omelett är jättegott!

Sällar mig dock till dem som inte gillar koriander - fast av någon anledning går det bra i tabbouleh.
Usch, nej det skär sig ju! Det går inte ens att tänka på ägg och ketchup utan att må lite illa...
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 698
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp