Bukefalos 28 år!

Dåliga tänder, hur långt ska man gå?

Inte för att förringa men bara för att visa på att det inte var tomma ord ovan vill jag berätta om min morgon.

Lämnade min dotter vid skoltaxin 7:50 och har inte första mötet förrän 9:00 så jag kröp ner i sängen. Kl 8:04 ringer mamma att min hund (vi har två ihop) har troligtvis fått en stroke. Kastade mig i kläder och ut till henne och till Västra Djursjukhuset och in på ett rum. Vet deklarerade det vi redan visste, cirkulationen var påverkad och ena tassen var redan i himlen. Pga cirkulationsbristen gick det inte att sätta nål utan hon fick göra på lite annat sätt men 9:00 somnade min "lilla råtta". 1,5kg yokie på 7år in och jag fick åka och berätta för dottern (9år) att råttan inte kommer hem idag eller någonsin.
Imorgon ska vet ut till ridklubben ich risken är överhängande att dotterns favorithäst döms ut.... Jag ber just nu en stilla bön att det inte händer just imorgon utan att hon kan få hämta sig från chocken och den tomma sängen först.
:cry:
Ibland är livet bara lite för grymt och allt kommer på samma gång. :heart
 
Tack.
Vi har bestämt oss för att låta henne få somna in. Det gör så ont i mig och jag kan inte sluta gråta men jag ser ingen annan väg att gå. Vill inte utsätta henne för onödigt lidande.
Tråkigt när sådant händer, men när det gäller tänder och dom börjar förfalla så går det ofta ganska så snabbt iallafall har jag märkt. Beror såklart lite på anledningen till att dom var så dåliga, fick du någon förklaring på varför tänderna var så dåliga? Har bara vart med om en häst vars tänder mer eller mindre föll isär och han hade förmodligen någon tandsjukdom.

Jag kollade min hästs tänder vartannat år på veterinärens inrådan då hon tyckte det var onödigt med tätare koller då han aldrig haft något problem med tänderna ens litegrann. Så det är inget du behöver anklaga dig själv för tycker jag.
 
Nu sover hon gott, min älskade lilla häst. Det gör hemskt ont i hjärtat och jag saknar henne så. Men nu vet jag att hon har det bra och det är min tröst.
Men tårarna rinner.
 
Nu sover hon gott, min älskade lilla häst. Det gör hemskt ont i hjärtat och jag saknar henne så. Men nu vet jag att hon har det bra och det är min tröst.
Men tårarna rinner.
Läste tråden och tycker du fattade rätt beslut. Men det är aldrig lätt att behöva ta bort en älskad vän. Stor kram till dig! :heart
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 639
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 648
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min häst blir 21 nu i år och har problem med sina tänder. Han har haft foderinpackningar som har lett till att han har varit tvungen att...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp