Bukefalos 28 år!

Dammsuga upp spindlar

Nej, jag googlade och dallerspindlar är inte lockespindlar utan en invasiv, icke önskvärd, art som håller på etablera sig i Sverige. Den är för övrigt den giftigaste spindeln i Europa och spinner nät samt äter bl a våra inhemska spindlar. Normalt sett gillar jag inte att döda spindlar men när det gäller dallerspindlar är jag villig att göra ett stort undantag! :down:

Helt korrekt, tack för att du förtydligade :)
 
Nej, jag googlade och dallerspindlar är inte lockespindlar utan en invasiv, icke önskvärd, art som håller på etablera sig i Sverige. Den är för övrigt den giftigaste spindeln i Europa och spinner nät samt äter bl a våra inhemska spindlar. Normalt sett gillar jag inte att döda spindlar men när det gäller dallerspindlar är jag villig att göra ett stort undantag! :down:

Nä de är som sagt riktiga spindlar och dessutom tar de gärna husspindlar har jag märkt. Jag har ett gissel att bli av med dem. Men tar de jag ser och kommer åt. De är som sagt inte svåra att hitta då de sitter framme dagtid med. Ibland flera kring samma område då de tolererar varandra på ett annat sätt än andra spindlar.
 
Oj shit, vi har hela huset fullt av dem, trodde bara det var någon vanlig svensk spindel. Givetvis har vi en hel del andra spindlar hos oss också. Tydligen gillar spindlar vårt hus.

Efter en snabb googling inser jag att dallerspindlarna dels är icke önskvärda och är tydligen jävligt svåra att bli av med, känns lovande.

TS spindlarna dör säkert vid dammsugning, speciellt om du suger upp annat efter.

Lycka till jag kämpar med mina:crazy:
Har ju renoverat det gamla badrummet och jag hoppas det kan minska trycket då det säkerligen kom in massa småinsekter därifrån som spindlarna livnärde sig på.
De har ju fart runt en del nu och jag tar de jag kommer åt. De fullvuxna exemplaren kan bli rätt stora, de små är rätt söta:eek:O_o
 
Vad läskigt. jag som gick och funderade på exakt detta när jag städade i onsdags och tänkte "Hm, det kanske man skulle starta en tråd på Buke om för att lära sig ett och annat"! Tack för det @MidnightSoul, nu slapp ju jag! :D
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en? Skulle vilja förenkla städningen i huset med en kombinerad ångmopp och dammsugare, som dammsuger och moppar i ett...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Ponylove
·
Hemmet Det blir så fruktansvärt dammigt i vårt sovrum. Syntes extra väl nu på morgonen när vi bytte sängkläder, dammet virvlar runt som bara...
2
Svar
33
· Visningar
1 031
Senast: Amha
·
Hemmet Finns det någon självgående dammsugare som klarar av högre trösklar?
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Guldaskig
·
Hemmet Köpte en sladdlös dammsugare för drygt två år sen..Den är numera helt värdelös och släpper ut lika mycket som den suger upp. Kan...
Svar
6
· Visningar
660
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp