Damn you autocorrect!

Vi brukar skriva jöjö (adjö adjö) till varandra som avslutning på sms i min familj. Förutom den gången mobilen hann ändra utan att jag såg, varpå min bror svarar "Jörgen på dig med" :D.

Har fler än en gång råkat underteckna mina sms med "Liam". Familjen undrar så vem denne "Liam" är...

Det är inte i närheten av vad jag heter, men det är vad min telefon gärna ändrar "kram" till :cautious:

Rosett

Trådstartare
”Har nog lite migränkänning, suck. Avvaktar en stund med migräntablett, vill intetsägande onödan.”

Alltså varför får man inte skriva vanliga, korta ord?? ”Inte” autocorrectas till ”intetsägande”.

Tråd för roliga/konstiga/märkliga autocorrect. Vi har alla råkat ut för dem, t.ex. när jag skrev trådrubriken som blev ”Famn you autocorrect!”
Har ingen på lager just nu men det kommer nog …

Kör på!

T9 ändrade alltid gästlista till hästkista. VAD är en hästkista?!? Jag smsade ordet gästlista väldigt frekvent pga jobb ett tag så till slut gav vi upp och på min klubb låg det alltid en lapp med ”hästkista” i dörren...

Liknande trådar

Relationer Har en man som hör av sig till mig med jämna mellanrum i snart 6 år nu. Vi var kollegor och hade eventuellt någon form av kemi en kort...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 178
Kropp&Själ Jag började skriva den här tråden igår och med tanke på hur läget ser ut med USA-valet just nu så känner jag nog att jag postar den...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 000
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
2 027
Övr.Hund Har ni mycket kontakt med era hundars uppfödare? Alvin har jag ju haft hos mig i 10 år och Milou 1 år. Jag gillar verkligen deras...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2020
  • Aktiv sällskapshund

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021