Damn you autocorrect!

I en annons angående en hund: "Jättesnäll kasserad tik på 9 år".
Anar att det ska stå kastrerad, men nu blev det lätt tragikomiskt.
 
Vi brukar skriva jöjö (adjö adjö) till varandra som avslutning på sms i min familj. Förutom den gången mobilen hann ändra utan att jag såg, varpå min bror svarar "Jörgen på dig med" :D.

Har fler än en gång råkat underteckna mina sms med "Liam". Familjen undrar så vem denne "Liam" är...

Det är inte i närheten av vad jag heter, men det är vad min telefon gärna ändrar "kram" till :cautious:
 
”Har nog lite migränkänning, suck. Avvaktar en stund med migräntablett, vill intetsägande onödan.”

Alltså varför får man inte skriva vanliga, korta ord?? ”Inte” autocorrectas till ”intetsägande”.
 
Tråd för roliga/konstiga/märkliga autocorrect. Vi har alla råkat ut för dem, t.ex. när jag skrev trådrubriken som blev ”Famn you autocorrect!”
Har ingen på lager just nu men det kommer nog …

Kör på!

T9 ändrade alltid gästlista till hästkista. VAD är en hästkista?!? Jag smsade ordet gästlista väldigt frekvent pga jobb ett tag så till slut gav vi upp och på min klubb låg det alltid en lapp med ”hästkista” i dörren...
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp