Damn you autocorrect!

Kvällens autocorrect:

3B20F9B7-8DD3-4593-8B0B-F7ECE113C97A.jpeg
 
Kanske inte just autocorrect, men för ganska många år sedan hade jag ett uppdrag åt ett företag som tillverkar hund- och kattmat. Någon på deras marknadsavdelning skulle göra en koll av vad konkurrenterna hade för sig på nätet och googlade därför på ett av de då största kattmatsmärkena i Sverige, som råkade hetta Pussi. Ett lite olyckligt val av sista bokstav (y istället för i) gjorde att det var allt annat än kattmat som kom upp på bilderna! :laugh:
 
Inte mitt inlägg men en av de mer ögonbrynshöjande autocorrect-varianterna (med en flod av mer eller mindre fyndiga kommentarer som följd):

Visa bifogad fil 68856
Nåt som fortsätter att förvåna mig är att folk inte tycks veta att man kan ändra i inlägg, man kan Edit dem. Jag ser hela tiden konstiga autocorrect-missar, stavfel, skrivfel osv som skribenten MÅSTE ha sett men inte ändrar. Jag anser mig själv vara digital analfabet, men nog kan jag ändra och korrigera i ett inlägg på fb!!
 
Nåt som fortsätter att förvåna mig är att folk inte tycks veta att man kan ändra i inlägg, man kan Edit dem. Jag ser hela tiden konstiga autocorrect-missar, stavfel, skrivfel osv som skribenten MÅSTE ha sett men inte ändrar. Jag anser mig själv vara digital analfabet, men nog kan jag ändra och korrigera i ett inlägg på fb!!

Jo samma för mig, jag brukar se direkt när jag skriver men hade nog ändrat några sekunder efter att det var inlagt om jag ändå drabbats av någon oönskad autocorrect.

Men i just detta fall var det många kommentarer som, ganska snabbt, uttryckligen bad TS att INTE ändra så att andra skulle få ett gott skratt.
 
Nåt som fortsätter att förvåna mig är att folk inte tycks veta att man kan ändra i inlägg, man kan Edit dem. Jag ser hela tiden konstiga autocorrect-missar, stavfel, skrivfel osv som skribenten MÅSTE ha sett men inte ändrar. Jag anser mig själv vara digital analfabet, men nog kan jag ändra och korrigera i ett inlägg på fb!!
En del skriver en kommentar med rätt ordinarie stället. Det är lite störigt.

*ord

:laugh:
 
Skrev ”det är 29 grader i solen” autocorrect fick det till ”det är 29 grader insolens”.

Var tvungen att googla insolens. :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
171
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 435
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 934
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 579
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp