Damn you autocorrect!

När jag skriver typ "Hoppas du får kul i kväll!" så vill telefonen alltid byta ut "l" i kul mot "k" :o...

Just den har jag gjort. Jag var lite yngre än nu och skulle ut med några tjejkompisar en fredagkväll. Blev dock sjuk och kunde därför inte följa med och sms:ade dem att jag inte kunde följa med men att jag hoppades att de skulle få kul ikväll. Telefonen ändrade dock kul till kuk och jag märkte det inte förrän det var för sent :o :o
 
BFB85726-F1FA-4BF0-A9CE-E27D59591A64.jpeg
 
Kompisen skrev till mig igår "taxiförare hjälpen idag". Kompisen fick förklara för jag kunde inte reda ut det även om jag kanske borde kunnat. "Tack för hjälpen idag".
 
Underbar tråd!

Min bästa är när en kompis sms:ar mig en morgon när hon är extra trött. Hon menade att skriva att hon var så trött att hon av misstag la tesilen i filmjölken. Men sms:et blev "Jag la testikeln i filmjölken" Började den dagen med ett skratt, kan jag säga!

En annan gång sms:ade jag med en annan kompis inför en tävling som hon skulle köpa licens till. Man kan köpa tävlingslicens för hela säsongen, och så kan man köpa engångslicens om man bara skall tävla enstaka gånger och vi pratade om vilket hon borde välja. Men VARJE gång jag skulle skriva "engångslicens" ville min telefon få det till "engångsligg" istället! 😂
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
171
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 434
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 933
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp