Bukefalos 28 år!

DAMP/ADHD?? Erfarenheter??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: DAMP/ADHD?? Erfarenheter??

Alltid så bra svar från dig :), och jag är helt med dig.
Tydlighet som du säger är otroligt viktigt, man frågar inte ett barn med ADHD om de VILL göra läxan, man säger till det barnet att NU gör du läxan... basta.
Sagt av föräldrar med erfarenhet.

Och precis som du skriver, det finns så mycket positivt... är så lätt att då en bild av ett barn som får okontrollerade vredesutbrott varannan timme och resten av tiden så sitter de uppe i taket... om de inte far omkring som yrväder och gör livet omkring dom outhärdiga vill säga...
 
Sv: DAMP/ADHD?? Erfarenheter??

Jo du, sockerkickarna är inte alltid att leka med. Här serveras lördagsgodiset alltid så tidigt som möjligt på dan. Läsk är väldigt sällsynt. Alldeles för mycket socker i det. Serveras godiset för sent eller att det dricks en massa läsk så är det ett kissande utan dess like halva natten sen.

Mia.
 
Sv: DAMP/ADHD?? Erfarenheter??

Ha haft funderingar om just lördagsgodiset. Brukar serveras vid Bolipompa, men jag ska testa att hon får det ett par timmar tidigare imorgon...

Läste att det finns en viss ärftlighet i det hela. Brorsan har MBD, som det hette förr, diagnosticerad vid 10-12-årsåldern, en kusin, diagnos vid 20, en syssling har det oxå.... Tur att man inte är avelsvärderad :smirk:

Tack för alla positiva tankar om framtiden. :bow: Det kanske kan bli en riktikt trevlig tjej enl omgivningen.
Syrran tycker att E. är bland det mest ouppfostrade som går i ett par skor. Vore skönt att få en diagnos som man kan trycka upp i ansiktet på henne och tala om att det varken är E.s eller vårt fel att hon är ouppmärksam och svårt att sitta still... :devil:

Har senaste veckan försökt att tänka efter lite före dvs inte ge henne så mycket valmöjligheter eller möjligheter att slippa undan, Sagt typ "E. dags att hoppa in i duschen. Kom igen" istället för "Vill du hoppa in i duschen nu?" Funkar nästan jämt. Har ju alltid jobbat med hennes urusla självförtroende och det får vi tydligen fortsätta med efter vad jag har läst, inte utsätta henne i onödan för saker och situationer hon inte klarar av.

Har i omgångar pratat med svärmor om E. den gångna veckan och hon slår bara ifrån sig med att "Nä, nä det kan inte vara ngt fel på E. hon som är så intelligent och pratar så mycket." HERREGUD, hon hör inte vad jag säger :bump: :bump: :bump:. Men det tar ju olika lång tid för saker att sjunka in hos olika personer. Suck!!

Remissen har iallafall efter lite tjat på VC kommit fram till BUP och BUP ska höra av sig till oss i nästa vecka. Fortsättning följer....

Hälsningar
Cinna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: DAMP/ADHD?? Erfarenheter??

Du är duktig :bow:

...och syrran säkert mest rädd. Har hon egna barn eller planerar? En del ärftliga "problem" kanske man vill ducka för ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp