Bukefalos 28 år!

Dansk Derby!

Sv: Dansk Derby!

Malin skulle rida ner Cute Diamond till ledvolten när hon gick över och landade på Malin. Hon fick åka ambulans till lasarettet och stanna där över natten men hon har vid medvetande och kunde röra sig så det verkade som hon mest var mosad.

Nathalie red en dåre åt Brian Wilson som slet sig från träckaren och skenade två varv i fel varv innan hon åkte av nere vid 2400 meters starten. Har ingen aning om hur det gick med henne för vi åkte hem direkt efter det loppet men i vilket fall som helst måste hon ha ont i hela kroppen efter den skenturen. Det såg verkligen inte kul ut.:eek:
 
Sv: Dansk Derby!

Malin skulle rida ner Cute Diamond till ledvolten när hon gick över och landade på Malin. Hon fick åka ambulans till lasarettet och stanna där över natten men hon har vid medvetande och kunde röra sig så det verkade som hon mest var mosad.

Nathalie red en dåre åt Brian Wilson som slet sig från träckaren och skenade två varv i fel varv innan hon åkte av nere vid 2400 meters starten. Har ingen aning om hur det gick med henne för vi åkte hem direkt efter det loppet men i vilket fall som helst måste hon ha ont i hela kroppen efter den skenturen. Det såg verkligen inte kul ut.:eek:

Nej, det så verkligen inte kul ut. Hon hoppade av hästen, landade på benen, men i fel färdriktning, om man säger så. Snurrede ett halvvarv och landade tungt på rygg. Hon var vid medvetande, men vimmelkantig och klagade över ryggsmärtor. Det tog en stund före hon var stabiliserad och kunne åka iväg. Henke åkte med henne.
Kusen hade inte en tanke på att stanna före den höll på att ränna pannan mot startboxarna. Se'n var den from som ett lamm. Tyckte faktiskt lite synd om den också.
 
Sv: Dansk Derby!

Senaste rapporten är att tjejerna fick samma rum på hospitalet och Henke hämtade dem i eftermiddags. Malin var bara allmänt mörbultad och ska jobba i morgon men inte rida på några dagar.

Nathalie fick hjärnskakning och en bruten fotled, inget allvarligt.

Skön att det inte blev värre!:D
 
Sv: Dansk Derby!

Håller med om att domslutet var konstigt. Tyckte nog att det mer såg ut som Nikolaj Stottare....:devil:

Vi satt framför lekplatsen (tror jag det är), andra soptunnan efter gamla ryttargången. Massor av god mat och trevligt folk. Jag tittade på de större loppen från läktaren direkt efter Höjen, hade en lugn liten hörna för mig själv.:angel:
 
Sv: Dansk Derby!

Sir Henry verkar ha fått tillbaka segern i Dansk Derby.
Väntar i så fall med spänning på vem, som får segern nästa vecka.
 
Sv: Dansk Derby!

Livet är fullt av överraskningar, men att Stottepågen inte kan rida rakt är inte en av dem. Han kanske kan bli fotbollspelare nu, VM är tydligen fullt av filmare.:angel:
 
Sv: Dansk Derby!

Vågarna har gått höga i Dannevang. Ovan på Maltho saken i Århus och nu detta ser det ut som man får ta sig ett ordentligt snack i skiljedomstolerna och komma överens om hur man ska tolka regelverket. Bokstavligen som i Frankrike eller skönsmässigt som i England. Första domen var bokstavligen, andra skönsmässig. Förtroendet för domstolerna befinnar sig inte på ett all time high just nu. Man borde kanske kalla in till ett nordisk seminar.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 182
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 608
Senast: Tonto
·
  • Artikel
Hästnyheter Danskarna har levererat riktigt bra ritter under förmiddagens T1. Men Kristján Magnússon på Óskar från Lindeberg tog sig återigen in i...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Gunnar
·
F
Kropp & Själ Jag har sedan några år tillbaka besvär med spända muskler i nacke och skuldror. Ihärdiga kiropraktorer, massörer och naprapater har...
2
Svar
34
· Visningar
1 761
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp