Danska äppelskiver

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Tajger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 056
Ja, många recept föreskriver det till serveringen. Jag gillar när sockret knastrar mellan tänderna, och har därför moderniserat konceptet och använder numera helst rårörsocker (även till pannkakor och våfflor). Men det är ju lite odanskt med det där tuggmotståndet. Jag får skylla på den svenskt bonniga delen av min genpool.

I min släkt har det faktiskt använts strösocker fram till för inte alls länge sedan. En del, kanske mest den äldre generationen, använder det högst troligt fortfarande.

Det här låter ju hur gott som helst hade aldrig hört talas om det innan. Det får nog bli inköp av munkpanna och test :) kan man använda munkpanna till mer smaskiga saker?

Det här låter ju hur gott som helst hade aldrig hört talas om det innan. Det får nog bli inköp av munkpanna och test :) kan man använda munkpanna till mer smaskiga saker?
Det heter ju munkpanna så det borde ju kunna användas till munkar också?

Bjussade min sambo och grannar på detta en gång och sambon tyckte att det var riktigt mumma trots att han var skeptisk. Grannarna pratar fortfarande om det, haha.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 167
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
491
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
564
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka