Danskt hästpass

karrrobarro

Trådstartare
Jag har precis köpt ett halvblod som från början är från Tyskland som sedan åkt till Danmark och som nu är här i Sverige.
Han har ett danskt pass och jag har hört att jag måste ha ett svenskt pass på honom. Är det så? Han har stått hos 2 st andra här i Sverige och ingen av dem har ändrat.
Och hur är det med ägarbytet? Min andra häst som jag har står det ju i passet att det är jag som är ägare eftersom att de är inskickat till flyinge eller vad det är. Men i det danska passet står det inte nån gammal ägare i?
Hur fungerar allt de här.... suck...

Hoppas att det är nån som kan svara på mina virriga frågor :)

/Karro

Sv: Danskt hästpass

Du behöver inte ett nytt pass på din häst utan det passet han har gäller. Du behöver bara skicka in uppgifter om ägarbyte.

Sv: Danskt hästpass

Jag säger som Emsan att det pass din häst har gäller...min ponny Diba har danskt pass och hon behövde inte byta till svenskt men jag var tvungen dock att registrera henne i sverige hos avelsföreningen då hon inte var svenskregistrerad. Vi chipmärkte våra hästar för 3 år sen och då var jag tvungen registrera henne här och skickade in passet så dom la in hennes svenska regnummer i hennes danske pass. I hennes pass står det inget om gamla ägare utan jag har ett separat papper på hennes första ägare i danmark och så ett ägar bevis på att jag äger henne och jag e hennes 3:e ägare.

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 643
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 463
Senast: dobbis
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 657
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka