Daslö Syntet Dressyr

Camigween

Trådstartare
Hittade detta märke (?) när jag surfade runt lite...

Vad är det för märke?
Någon som sett, ridit eller kännt på sadlen?

Syntetsadel med utbytbart koppjärn, vilket gör det möjligt att anpassa sadeln till olika hästars mankar.

Försedd med syntetiskt mocka säte och knästöd, flexibel och syntetisk bom, sadelstroppar i buffelläder och ullstoppning.

Extremt lätt, samt enkelt att sköta och hantera.

Sadlen går loss på 2495kr¨

Koppjärnen finns i:
Storlekar:
Röd - Smal Bomvidd 26°
Blå - Medium Smal Bomvidd 28°
Svart - Medium Bomvidd 30°
Grön - Large 32°
Gul - Extra Large 34°

och de kostar 99kr/st.

Ridsportonline.se har både Dressyrmodellen och allroundmodellen.

Sv: Daslö Syntet Dressyr

Inte sett den förut, men såg trevlig ut! Såg lite mer svängd ut än tex griffin? Men jag är nog lite seg, vad innebär tex 34 grader brett koppjärn? Min häst jhar ju 125 grader? Hihi, inser det är nåt annat, men får inte ihop det med 34 grader..

Den ser skönt ut tycker jag. Men skulle fortfarande vilja få förklarat hur de mäter koppjärnen. Eller är det jag som inte kan tänka?

vad är tattini sadlarna för nåt? dressyrsadlarna ser ju rätt trevliga ut! vad kostar de? :bump:

*KL*

Tycker den är VÄLDIGT lik H**ks CH syntetsadel på bilden. Kolla får ni se...

*Puttar upp*
Någon som vet något mer om sadlen? Hur är bommen i den, rak eller svängd? Någon som sett den live?

Tänkte försöka väcka liv i denna tråden igen!
Som någon nämnde så är denna sadel lik CH syntesadel och den sadeln älskar jag men den är för smal för min häst så tänkte kolla om någon vet hur denna sadel är?
Passar den en rak, kort rygg på 105-110 grader?
Vore kul om någon som har denna kan hjälpa mig och gärna lite bilder! :)

Liknande trådar

T
Dressyr Nu är det dags att byta sadel IGEN!! Och jag börjar bli fruktansvärt trött på att behöva byta sadel varannan månad... Jag har en...
Svar
16
· Visningar
1 862
Senast: Welsh
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 163
Senast: caballus
·
Utrustning Kollade i Källquistkatalogen nu, och Knights ska visst komma med en syntetsadel till hösten. Finns en allroundmodell och en...
Svar
3
· Visningar
713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka