Dataintrång?

Jag tror att du tolkar fel, som jag förstår det är det TS som blir kallad allt nedan:
"Igår kväll kom det dock ett nytt skällsord och det är att jag är en kukmissbrukare. Starkt jobbar av en vidrigt ful och genomäcklig människa som ger spykänslor tänker jag."
Det kan jag inte se.
 
Hejsan alla!
Det är jag som är moria och ska lämna den här skiten bakom mig nu.

Jag sade upp mig 18 maj och har 64 semesterdagar med årets att ta ut så det blir väl 50 st eller nåt sånt. Jag börjar det nya jobbet i augusti.
Jag har fått ett mycket bättre jobb i min gamla hemstad som jag varit sugen på att flytta till i drygt 15 år.
På tisdag ska vi på visning på ett helt underbart hus och blir det inte det får vi leta vidare och bo i lägenhet så länge och magaisinera lite saker. Det känns väldigt väldigt bra. Kollar annonser på välutbildade tanthästar och växthus för chiliodlingsnörderi för fullt och bara är lycklig. Dagmatte till hunden är fixad och massa annat bara löser sig hur enkelt som helst.

Flatheten hos arbetsgivaren var som bortblåst 18 maj och det skulle absolut gå att bli av med knasbollen på stubinen om jag bara stannade kvar. Det hela känns dock så dåligt skött att även om jag inte fått ett annat jobb och verkligen ville flytta så skulle jag inte ha stannat kvar. Oproffsigt och dåligt i en organisation med många tusen anställda. Att det inte finns företagshälsovård tex är ju helt galet.

Med knasbollen blir allt bara värre och värre. Hon kommer inte till samtal som hon kallas på och jag får hundratals hatsms i veckan. Även den biträndande chefen får det.
Igår kväll kom det dock ett nytt skällsord och det är att jag är en kukmissbrukare. Starkt jobbar av en vidrigt ful och genomäcklig människa som ger spykänslor tänker jag. Hon har även snokat reda på min partners telefonnummer och skriver sms att han är en stackars jävel och idiot som är ihop med en sådan vidrig människa etc etc hela natten. Nä jag är så less på detta nu så det är inte klokt.

En kollega till henne frågade vad det egentligen var som var hennes problem med oss chefer och fick svaret att hon var missnöjd med senaste lönesamtalet ( inte lönen dock) och att hon inte får ob för natt och helg samtidigt för så borde det ju vara. Dessutom har jag väldigt många arbetsuppgifter som personen finner onödiga. Det känns ändå skönt att veta vad det rör sig om för jag har ärligt grubblat halvt ihjäl mig på vad jag kan ha sagt eller gjort som sårat henne eller gjort henne arg.

Funderar på just nu om jag bara ska städa ut rummet och gå därifrån i förtid. Typ nån sjukskrivning utan att få ersättning eller bevilja mig själv semester.
Det känns bra hursomhelst även om vi inte löste det som jag hoppats. Vissa krig går nog inte att vinna.
Polisanmäl! Även om det inte blir någon laglig påföljd så har du markerat och det kommer förhoppningsvis få någon form av reaktion och eftertanke hos din knasiga kollega. Det hon gör är olagligt, man får inte trakassera folk oavsett om denne är deras chef eller inte. Hon verkar ju psykiskt labil så polisanmäl och spara alla sms, mail osv som bevismaterial. Tala även om för henne och dina chefer samt HR att du har polisanmält henne. Man måste markera för sådana människor att de inte kan komma undan med vadsomhelst, de kan inte göra och bete sig hursomhelst utan konsekvenser!
Fyfan för vissa människor!
 
@FannyN Skönt att se att det ser ut att gå bra för dig nu (utöver denna grej)! Ta hand om dig själv och försök att göra en polisanmälan om du orkar ta tag i det. Kram!

Det kan jag inte se.
Hon kallade TS för kukmissbrukare vilket TS tycker är ironiskt när denna hemska människa tidigare kallat henne ful, genomäcklig och påstår att hon framkallar spykänslor. Vilka kukar skulle en sådan komma i närheten av?
Liksom "bestäm dig, är jag en äcklig och ful person som ingen vill ha eller ligger jag med allt och alla?"
 
Låter verkligen som om kollegan är helt bindgalen, håller med om att en polisanmälan är på sin plats. Att sms-bomba människor med hatiska meddelanden är inte i närheten av ett normalt beteende. Bra att du inte svarar!

Lycka till med nya jobbet i gamla stan, det låter som om det ändå reder upp sig till något riktigt bra!
 
Jag tror att du tolkar fel, som jag förstår det är det TS som blir kallad allt nedan:
"Igår kväll kom det dock ett nytt skällsord och det är att jag är en kukmissbrukare. Starkt jobbar av en vidrigt ful och genomäcklig människa som ger spykänslor tänker jag."
Och jag läser det som att kollegan kallat TS för *ord* och att TS finner det vara starkt jobbat av "en vidrigt ful och genomäcklig människa som ger spykänslor"

Verkligen sänkt till kollegans nivå....
 
Och jag läser det som att kollegan kallat TS för *ord* och att TS finner det vara starkt jobbat av "en vidrigt ful och genomäcklig människa som ger spykänslor"

Verkligen sänkt till kollegans nivå....
Jag får anstränga mig för att tolka det på annat sätt än "eftersom hen tidigare kallat mig ful och äcklig är det väl inte dåligt jobbat att jag är kukmissbrukare också."
 
Ojojoj.
Förlåt mig om jag varit otydlig.
Personen det gäller har kallat MIG ful och äcklig etc och att ingen står ut att vara i samma rum som jag är. Hundratals gånger. Därför tyckte jag det var en viss humor med att hon nu kallar mig kukmissbrukare också. I mitt stilla sinne. Jag svarade inget alls utan jag tänkte bara.

Jag har verkligen INTE sagt ETT ENDA elakt eller oförskämt ord till personen. Jag har varit lugn vänlig och sagt att jag förstår att hon är upprörd och respekterar det men att jag nog inte förstår varför etc etc. Innan det brakade loss på riktigt alltså. Nu föreslår jag bara skriftligt samtal ihop med konflikthanterare eftersom det gått så långt.
Det skulle aldrig hända ens om jag blev riktigt arg att jag kallade någon sådana här saker. Jag blir inte arg ens utan trött och ledsen mer. Jag får däremot ofta höra att jag är för mild och snäll mot knasiga men det är sådan jag är bara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp