åke

Trådstartare
Sonen var och köpte ett nytt spel. Tror det heter World Craft 3. Hur som,vi installerade det. När vi sedan skulle spela så fick vi virusvarning på det. :eek::eek: Körde virusprogrammet som tog bort det. Sätter i skivan igen. Då säger datorn att vi ska sätta i skivan. Men den sitter ju i. :confused:

Vad ska jag ta mig till?

Sv: Dataspel.

Vad ska jag ta mig till?
Kan inte ge något bättre råd än att börja med att avinstallera allt som har med det spelet att göra. Gå till Start>Inställningar>Kontrollpanelen>Lägg till eller ta bort program, och titta efter spelets namn och allt som ser ut att höra till det. Rensa bort, starta om datorn, och installera spelet igen.
Om det är ett köpt originalspel så skulle jag sen ignorera antivirusprogrammets varning, och på något vis bekräfta för det att spelet är ok att installera och köra.
(Därmed inte sagt att det skulle vara rätt, men det är så jag skulle försöka göra.:grin:)

Vi har gjort så, jag stängde även av virusprogrammet men då får jag bara upp att jag ska sätt i skivan. Den sitter ju för fasen redan i. Jag tror jag åker upp med både skivan och datorn så får dom installera den i dataaffären åt mig.

Vi har gjort så, jag stängde även av virusprogrammet men då får jag bara upp att jag ska sätt i skivan. Den sitter ju för fasen redan i. Jag tror jag åker upp med både skivan och datorn så får dom installera den i dataaffären åt mig.
Det är ju det absolut smidigaste, fast de kan nog vilja ha några kronor för besväret. Om du/ni orkar, har tid, och är hyfsade på engelska så har WOW ett supportforum här. Där kan ni säkert få rätt råd.

Jag kan knapp säga hej på engelska. Han tog 50 kr sist jag installerade ett spel.

Men nu står det inte World of Warcraft, utan World Craft 3 (vilket jag antar att det är WarCraft 3)

Fick hem ett annat spel idag, Det ända vi får till svar när vi försöker installera är. Återkomst nekad.. Varför? Vad gör man åt det?

Hur gör man det? Kan man göra det själv? Har bara haft den sen i julas.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 551
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 435
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka